Promovišite svoju firmu na društvenim mrežama! Jednostavni saveti za unapređenje svakog biznisa!

Promovišite svoju firmu na društvenim mrežama! Jednostavni saveti za unapređenje svakog biznisa!

06/05/2021

0

Promovisanje preduzeća putem društvenih mreža postalo je sastavni deo svakog poslovanja, bilo da je reč o velikim korporacijama poput Coca Cole, ili o manjim lokalnim biznisima, poput ugostiteljskih objekata, cvećara, butika, prodavnica ručno izrađenog nakita itd. 

Društvene mreže su sjajan način da dođete u kontakt sa vašim potrošačima, kao i da privučete nove potrošače, pružite im mogućnost da upoznaju vašu firmu, način rada, da predstavite ili bolje opišete proizvode, odnosno, možete za malo (ili nimalo) novca ostvariti bližu interakciju sa potrošačima.

Odredite publiku kojoj se obraćate

Određivanje publike je važno, kako biste znali na kojoj društvenoj mreži da se prikazujete i kakav sadržaj želite da plasirate. Kreiranje objava ka usmerenoj publici mnogo je efektivnije u odnosu na kreiranje uopštenih objava. Najjednostavnija podela jeste prema uzrastu, da li su u pitanju starije ili mlađe osobe, prema polu, ili prema mestu prebivališta. Pored njih, značajna podela za osmišljavanje sadržaja može biti i čime se kupci bave, ili koja su im interesovanja, bračni status itd.

Roman Samborskyi

 

Odaberite društvenu mrežu

Instagram i Facebook su, može se reći, najčešći izbor, jer imaju veliku publiku i nude različite mogućnosti za kreiranje objava. Možete imati nalog na nekoliko društvenih mreža, ali je preporuka je da se najviše angažujete na onoj na kojoj se nalaze vaši kupci. Pored Instagrama i Facebook-a, dobre opcije mogu biti i YouTube, Twitter, ili Tik Tok, koje možete i kombinovati sa već navedenim, odnosno deliti objave sa jedne mreže na drugu. 

Osmislite i odredite plan objava

Kada je reč o objavama, potrebno je osmisliti sadržaj koji je jedinstven i koji će imati neku vrednost za korisnike, bilo da je reč o informativnim, korisnim ili zanimljivim objavama. Slike i video snimci bi trebalo da budu vizuelno atraktivni i da privuku pažnju, a tekst zanimljiv i konkretan. Naravno, ovo je jednostavnije reći nego uraditi, ali nije neizvodljivo ukoliko unapred napravite dobar plan. 

Plaćene objave

Pribavljanje novih pratilaca i potencijalnih kupaca bez plaćenje promocije, odnosno "organski", je dugotrajan proces i zbog toga se kompanije često odlučuju za plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama, a u zavisnosti od predviđenog budžeta određuje se trajanje i količina ovih objava. Kada je u pitanju Facebook i Instagram, koristi se Facebook Ads Manager za kreiranje i objavljivanje sponzorisanih objava, a pri kreiranju nude se različite mogućnosti, za odabir ciljane publike, vreme, trajanje, cenu oglašavanja, ali i praćenje rezultata itd. Detaljno poznavanje ove platforme spada u sferu poslovanja Digitalnog marketinga. Ukoliko niste upoznati za radom Facebook Ads Managera, uvek možete pojedinačnu objavu sa vaše Facebook ili Instagram stranice promovisati, ili, kako se u marketingu kaže "boostovati".

Nuttawan Jayawan

 

Praćenje konkurencije

Praćenjem konkurencije možete mnogo toga naučiti - Šta je to što rade dobro? Šta rade loše? Koja im je publika (vrlo je verovatno da je ista kao i vaša)? Iskoristite sva saznanja i primenite ih u svom nastupu na društvenim mrežama.

Budite u interakciji sa vašim pratiocima

Pokažite da vam je briga o korisnicima prioritet. Izdvojite vreme da odgovorite na komentare, pominjanja i poruke.

Na kraju, uvek imajte u vidu koji je vaš krajnji cilj za promovisanje putem društvenih mreža i delujte u skladu sa njim.

Komentari (0)

Loading
hellomagazin.rs goodluz Stock Photo

Slične Vesti

Pročitajte još

Najnovije vesti