Preduhitrite mamurluk: Trikovi za jutro posle

Preduhitrite mamurluk: Trikovi za jutro posle

31/12/2021

0

Mamurluk - Kako ga preduhitriti

Sezona praznika je otvorena! U decembru, a posebno januaru, nižu se slavlja i trpeza prepuna različitih đakonija, ali i neizbežnih alkoholnih pića. Kome je kondicija jača strana neće mu biti dovoljni samo poslednji dan stare i prvi dan nove godine, pa će čak otići na reprizu reprize. Ali, sve ima svoju cenu, koja se uglavnom plaća već sledećeg jutra, a možda i narednih dana ako nemate iskustva. Zato se svake godine u ovo vreme s dobrim razlogom postavlja pitanje: Kako preživeti praznike?

Pročitajte: Raskošne arome za čarobne zimske noći - Ovako se sprema savršeno kuvano vino, tajna u jednom triku

Shutterstock

 

Burna noć zalivena litrima dobrog vina i te kako će se odraziti na vašem licu, ali i na ostatku tela. Ta nevolja poznata je pod imenom mamurluk. Otprilike četrnaest sati posle poslednje popijene čaše organizam počinje da snosi posledice. Alkohol dospeva do krvotoka, a preko njega u sve organe i sva tkiva. Što više maligana unesemo, to oni više utiču na naše ponašanje, pokrete, govor, čula. Košmarni proces traje sve dok toksini ne napuste telo, a potrebno je određeno vreme da se ono oporavi. Najmanje dvadeset četiri sata. Zato pazite šta i koliko pijete. Verovali ili ne, džin i votka ne izazivaju najgori mamurluk. U ovom slučaju glavni „negativci“ su brendi i viski. Glava uglavnom boli od crnog vina, dok je pivo najčešći krivac za mučninu. Jedini lek za mamurluk je - vreme. Kompletan oporavak možete da očekujete tek posle četrdeset osam sati. Ali, ako ste dovoljno hrabri i razumni, možete da naučite kako da ublažite, čak preduhitrite ovu neugodnu pojavu.

Pročitajte: Stres, produženi kovid, disbalans hormona - Zašto kosa pojačano opada

Shutterstock

 

Preventivne mere

- Nikada ne pijte na prazan stomak. Ako na slavlje idete pravo s posla, ne bi bilo loše da prethodno popijete čašu jogurta ili mleka.

- Obavezno jedite nešto pre nego što „zalijete“ želudac čašom vina ili piva.

- Već na početku odlučite šta ćete piti tokom večeri. Nikako ne mešajte piće i, po mogućstvu, držite se belog vina.

- Samokontrola. Reč koja je sve, samo ne laka kada je alkohol u igri. Ipak, računajte čaše koje ste uneli u sebe i nemojte da dosipate dok ih ne iskapite do dna.

- Slušajte svoje telo. Otkrijte gde su njegove granice i prestanite da pijete čim osetite da vam se vrti u glavi ili da vas izdaju noge.

- Da biste izbegli dehidrataciju, pijte dovoljno vode. Posebno ako volite da plešete i ako se nađete u zagušljivoj prostoriji.

- Pred odlazak u krevet posle burne noći popijte veliku, najveću čašu vode.

Shutterstock

 

Spasilačka ekipa

Ako ipak zgrešite i pokleknete pred naletom vesele atmosfere, ne brinite, još imate šanse da se „spasite“:

- Popijte čašu vode čim se probudite.

- Jaka kafa će vas vratiti u život, da, ali takođe može da doprinese dehidrataciji. Zato nemojte da pijete baš onu najcrnju, koja, inače, ume da iritira želudac, što vam u tim trenucima zaista ne treba, već je malo razredite.

- Pojedite nešto, čak i ako vam je muka. Šećer u krvi mora da se podigne. Neka to bude lako svarljiva hrana, na primer, žitarice sa mlekom ili tost sa medom.

- Uzmite „paracetamol“, koji je lakši za stomak od „brufena“ ili „aspirina“. Ovaj lek sadrži i korisni kofein. Ipak, poštedite jetru i ne preterujte, dovoljna je jedna tableta.

Shutterstock

 

Mamurluk - Šta ako preterate

Najbolje bi bilo da uopšte ne sedate za volan. Dovodite u opasnost i sebe i druge. Uticaj alkohola na ljudsku motoriku i čula zavisi od raznih faktora:

- Kod visokih i krupnih ljudi, naravno, obim krvotoka je veći, što znači da će, ako popiju isto koliko i sitnije osobe, imati manji odnos alkohola u krvi.

- Što brže pijete, brže će se povećavati nivo alkohola u krvi. Penušava pića, poput šampanjca, brže se apsorbuju od onih postojanijih.

- S obzirom na građu tela i hormone, ženama je potrebno više vremena da se oslobode alkohola, a samim tim i mamurluka.

Alkohol ima kumulativni efekat. Ako pijete za vreme ručka, a onda nastavite i za večerom, granice se brže prelaze. Mnogima se dešava da već ujutru budu sposobni za vožnju i da im refleksi sasvim solidno reaguju.

Komentari (0)

Loading
hellomagazin.rs Shutterstock

Pročitajte još

Najnovije vesti