Diana Morić savetuje kako da se nakon izolacije vratite u ritam

Diana Morić savetuje kako da se nakon izolacije vratite u ritam

06/06/2020

0

Diana Morić proslavljena fitnes-instruktorka odgovara na pitanja - koliko je brzo hodanje efikasno za mršavljenje, od čega se sastoji idealni dnevni jelovnik, u koje vreme je najbolje vežbati

Titulu najbolje srpske džudistkinje ponela je deset puta. Na „Evropskom prvenstvu“ u ovom sportu zauzela je treće mesto, a u sambou, ruskoj borilačkoj veštini, bila je svetska šampionka. Medalju joj je uručio Vladimir Putin lično. Diana Morić danas je uspešna fitnes-instruktorka, koju na „Instagramu“ prati skoro 800.000 ljudi. Budući da se po okončanju izolacije treba vratiti u svakodnevne životne tokove, ali i u formu, obratili smo joj se za malu fitnes-pomoć.

Kako se vratiti u nekadašnji ritam?

- Ako dugo niste trenirali, najbolje je da počnete sa šetnjama koje traju pola sata do sat, a posle dvadesetak dana pretvorite ih u brzi hod. Kad prođe mesec dana šetanja / brzog hodanja, možete da počnete sa laganim treningom. Dobro je znati da je brzi hod najbolji kardiotrening, koji daje neverovatne rezultate.

Pročitajte: Fitnes za zaposlene mame - Kako da ubacite trening u svoj gusti raspored

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели DIANA MORIC (@diannafitness) дана 27. Апр 2020. у 2:05 PDT

Da li je brzo hodanje zaista efikasno za mršavljenje i koliko često ga treba praktikovati?

- Ta disciplina bukvalno topi kilograme, ali trebalo bi da minimalno traje trideset do šezdeset minuta svakog dana. Međutim, mršavljenja nema ukoliko nije regulisana ishrana. Verovali ili ne, ona čini 80 odsto skidanja kilograma, a trening preostalih 20.

Koje su prednosti brzog hodanja u odnosu na neke druge aktivnosti?

- Osim što topi kilograme, zateže mišiće i podiže energiju. Odlično je za cirkulaciju, a uvek je lepše biti u prirodi nego u teretani.

Diana Morić - Telo mora da ima dovoljno energije za sve naše aktivnosti

Koji je vaš predlog jelovnika za jedan dan?

- Moja ishrana ne podrazumeva gladovanje jer telo mora da ima dovoljno energije za sve naše aktivnosti. U njoj ima svega, a efekti su vidljivi na meni. (smeh)

Doručak: Slatku verziju čine ovsena kaša sa voćem i orašastim plodovima, a slanu dva jaja plus jedno belance (kao kajgana), mocarela, paradajz, ćureća prsa.

Ručak: Meso ili riba po izboru, salata, potaž od brokolija.

Užina: Orašasti plodovi ili voće.

Večera: „Wasa“ hleb, humus, masline.

Pročitajte: Preterano vežbanje ne umara samo telo, već i mozak

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели DIANA MORIC (@diannafitness) дана 16. Апр 2020. у 12:52 PDT

Da li treba jesti pre ili posle treninga?

- Mnogo je bolje jesti posle treninga jer nije ni pametno ni moguće vežbati punog stomaka. Ja to činim sat vremena posle, jer mi je toliko dovoljno da se telo smiri. Između obroka i vežbanja trebalo bi da prođu dva sata.

U koje vreme je najbolje vežbati?

- Kad god poželite! Bitno je vežbati, a veoma je važno i da čovek oseća svoje telo. Ja sam jutarnji tip, pa se zato najlepše osećam kad treningom započnem dan.

Da li je „aspirin“ dobro rešenje protiv upale mišića?

- Da bi izbegli upalu, vežbačima predlažem da posle prvih treninga popiju „andol“ jer će najbolje opustiti mišiće i pospešiti njihov oporavak. Ukoliko se, ipak, jave takvi problemi, nemojte odustati od sledećeg teninga. Postoji rečenica koju ću pamtiti celog života - da propušteni trening nikada ne može da se nadoknadi. To je 100 posto istina. Smanjite intenzitet vežbanja, ali preskakanja nema.

Pročitajte: Vežbanje kod kuće – Ostanite uvek zdravi i fit!

SAVET PLUS

Kada počinjete da vežbate s ciljem da izgubite nekoliko kilograma, imajte u vidu da ih niste dobili za nedelju dana, pa ih u tom periodu nećete ni izgubiti. Realno je da prvu nedelju vežbanja završimo sa dva kilograma manje, a to je, priznaćete, sjajna motivacija. Svako ko povede računa o ishrani i svakodnevno na brzi hod utroši bar pola sata već posle deset dana primetiće veliku razliku na telu.

Kada startujemo od nule, koliko bi trebalo da traju prvi treninzi?

- Između trideset i šezdeset minuta. Sve ispod pola sata je nedovoljno da bi se telo zagrejalo i “shvatilo” da će biti izloženo vežbanju. Bilo bi idealno kada bismo svakog dana izdvojili bar pola sata za neku fizičku aktivnost.

Diana Morić - Trbušnjaci, sve vrste iskoraka i stepenice

Koje su najbolje vežbe za butine i zadnjicu?

- Sve vrste iskoraka i čučnjeva. Njih možete da radite i na krevetu tako što ćete, kada ustanete, ispružiti ruke i lagano sedati, a potom ustajati. Tako dvadeset puta zaredom u pet serija. Već posle nekoliko dana videćete prve efekte. Za butine su odlične i stepenice - svakodnevno penjanje na peti, šesti sprat ima i te kakvog efekta.

A kućne vežbe za stomak?

- Predlažem sve vrste trbušnjaka jer su najbolje rešenje. Za njih nam nije potrebna ni sprava, ni teretana, već bukvalno možemo da ih radimo u krevetu, pre nego što ustanemo. Dok ležite jastuk držite u rukama, iznad glave, i podižite ga ka nogama. Treba imati u vidu da se trbušnjacima stomak oblikuje, a da se santimetri u obimu gube brzim hodanjem, kardiovežbama i, kao što sam rekla, vođenjem računa o ishrani.

Pročitajte: Saveti fitnes instruktora - Kako preživeti vežbanje po vrućini

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели DIANA MORIC (@diannafitness) дана 7. Нов 2019. у 1:15 PST

Komentari (0)

Loading
Brankica Treskavica/Stana Luković Hello!, Instagram

Pročitajte još