
Izgleda da „instagramisanje“ fotografije na kojoj je prikazan vaš ručak može da izazove posledice koje prevazilaze nervozu u ljudima sa kojima sedite za stolom. Naime, najnovija naučna istraživanja Univerziteta mladih u Brigamu pokazala su da predugo gledanje u slike na kojima je prikazana hrana može negativno da utiče na apetit. A da budemo iskreni, gledajući toliko fotografija na „Instagramu“, da li je zaista moguće da se „ne spotaknemo“ o bar jednu na kojoj se vidi nečije preukusno jelo? Poređenja radi, „hush“ tag #bacon (slanina) trenutno ima 4.381.806 postova, #vegan 15.097.977, dok #lunch (ručak) ima čak 29.843.039 objava.
- Reč je o zasićenju senzora - ističe Rajan Elder, profesor marketinga na Univerzitetu u Brigamu, inače jedan od autora istraživanja, i dodaje:
- Na neki način postajemo „umorni“ od ukusa iako hranu nismo ni okusili... I nekako nastavljamo dalje jer ne želimo da nas taj osećaj i dalje drži.
Prema rezultatima ove studije, nivo sitosti u konkretnom čulnom iskustvu, bilo da je u pitanju slanoća ili slatkoća, može se postići i pukim gledanjem u slike hrane, koja će postati manje poželjna.
- Ukoliko želite da uživate u hrani koju jedete, izbegavajte da je gledate na fotografijama - kaže Džef Larson, takođe jedan od autora projekta i profesor marketinga na pomenutom univerzitetu, i dodaje:
- Čak je i meni bilo muka od tolikog posmatranja slatkiša na slikama.
Ipak, nemojte mnogo da se sekirate – rezultati ovog istraživanja sigurno vas neće sprečiti da odete na unapred ugovorenu večeru u nekom luksuznom restoranu. Kako profesori Elder i Larson ističu, zasićenje koje su osetili učesnici ove studije nije nešto što svakome mora da se dogodi.
- Trebalo bi da pregledate na stotine fotografija da biste osetili tu vrstu sitosti. Ako prelistate dve, tri slike, ne znači da ćete se zasititi te hrane - zaključuju profesori.
Pročitajte još
Hristina Popović smršala 27 kilograma, evo kako sada izgleda
Hristina Popović smršala 27 kilograma, svaka čast
05/12/2025
Saznajte višeSkijanje dobija svoj beauty momenat: Lilly otvara make-up studio na Kopaoniku
Lilly Drogerie po prvi put predstavlja Lilly make-up studio na snegu, jedinstvenu postavku koja će biti otvorena za sve posetioce planine do 1. aprila 2026. godine
05/12/2025
Saznajte višePosle Holivuda ekipa novog Avatara stiže u Evropu, treći film kod nas u bioskopima od 18. decembra
Avatar: Vatra i pepeo stiže i kod nas u bioskope
05/12/2025
Saznajte višeZimska idila koja se ne propušta: Viceroy Kopaonik
Mali je broj onih među nama koji bi zimu nazvali svojim omiljenim godišnjim dobom. Ali ove godine, uz novu ponudu hotela Viceroy Kopaonik, čak i oni koji se sklanjaju od hladnoće otkriće da je zima njihov najdraži period godine
04/12/2025
Saznajte višeZavršen 12. Japansko-srpski filmski festival (JSFF): Proglašeni pobednici u kratkom i dugom metru
Četvorodnevno izdanje 12. Japansko-srpskog filmskog festivala (JSFF) završeno je u Jugoslovenskoj kinoteci svečanom dodelom nagrada u kratkom i dugom metru
03/12/2025
Saznajte višeHumanitarni novogodišnji događaj da decu Prihvatilišta
Agencija Fabrika i ove godine organizuje tradicionalni humanitarni novogodišnji modni događaj za decu Prihvatilišta, koji će biti održan 14. decembra u 19 časova
03/12/2025
Saznajte više
Komentari (0)