Instagram trendovi koji će obeležiti 2020. godinu: Top devet preporuka

Instagram trendovi koji će obeležiti 2020. godinu: Top devet preporuka

Autor: | 25/12/2019

0

Instagram trendovi koji će obeležiti godinu pred nama

Svake godine se menjaju aktuelnosti na društvenim mrežama, a Instagram trendovi za narednu godinu će vas iznenaditi.  Zvuk je ponovo u modi, lajk je "self-destruction" oružje, a  sve dok vam Instagram story bude dovoljno atraktivan, publika neće izostati. Društvene mreže su najjače oružje marketinga i najlakši put do ciljne grupe čija se interesovanja poklapaju sa kontentom koji želite da promovišete. Razgovarali smo za stučnjakom iz ove oblasti, Urošem Stanišićem vlasnikom agencije "Gde i Kad" koji nam je otkrio korisne savete kada je digital u pitanju. 

# 1 Instagram Story

Od svog nastanka, broj Instagram priča beleži konstantan rast dovoljan da od 500 miliona dnevnih Instagram korisnika, većina njih se oglašava upravo u formi storija. Instagram Story se izdvojio kao kanal sa svrhom komunikacije sa prijateljima i porodicom, dok sa druge strane feed služi za prikazivanje dragocenog sadržaja. Ipak, Instagram Story i dalje ima jako veliki uticaj kako u okviru samopromocije tako i u okviru korporativnih oglašavanja. Poenta priče jeste u tome da sve dok vam Instagram Story bude dovoljno atraktivan, publika neće izostati. I da, jeste sve u u sadržaju.

#2 Mikroinfluenseri

Kako su porodica i prijatelji primarni fokus na Instagram Feed-u, to je verovatnije da će pratioci da poslušaju savet osobe koju poznaju o nekom proizvodu, pre nego da poveruju plaćenoj reklami. Novi algoritam Instagrama izbrisao je stari hronološki feed koji je nekada bio koristan za marketing, pa su brendovi počeli da se prodaju na mikro nivou, posežući za influenserima sa manjim brojem pratioca koji organski mogu da promovišu proizvode, onima čije su poverenje stekli. Poverenje ne poznaje granice između virtualne realnosti i materijalnog sveta.

# 3 Personalizacija

Zadovoljiti korisnika u 2020. godini znači da ChatBots više neće biti opcija kada je u pitanju služba za korisnike ili informisanje o proizvodu. Predstojeća godina, postaje gotovo imperativ u pogledu izdvajanja vremena za direktnu komunikaciju sa svojim kupcima. Ukoliko tražite nova tržišta ili partnere, Instagram se čini kao jako dobra platforma za to. Svakako, nakon pronalaženja željenog targeta, neophodno je pripremiti teren za partnerstvo. Za to je kao stvoren Instagram DM kao osnova direktne komunikacije sa krajnjim korisnicima.

#4 IGTV

Slično kao Facebook Watch, očekujte da će Instagram pokušati povi prodor na IGTV 2020. godine. Snapchat je doživeo veliki uspeh svojim otkrićima u 2019. a iako IGTV nije stekao isti zamah, Instagram neće ni na koji način pustiti SnapChat bez značajne borbe. Već smo načuli da IGTV izgleda više kao Snapchat's Discover, pa čak i TikTok, a kao odgovor Instagrama može se očekivati da će sadržaj na IGTV biti koncipiran kroz prizmu influensera, i da će na taj način nastojati da umanji Snapovu popularnost.

# 5 Storytelling

Ljudi će zaboraviti šta ste rekli, zaboraviće šta ste uradili, ali nikada neće zaboraviti kako ste učinili da se osećaju. Ispričajte im svoju priču. Svako od vas je ima.

# 6 Izvor informacija

Izvori informacija za specifične proizvode mahom su rezultati “Google pretrage”. To bi se moglo promeniti tokom 2020. godine. Global Web Index je izvestio da je došlo do skoka broja korisnika koji koriste društvene medije da bi pretražili informacije o proizvodu na čak 28% od ukupnog broja korisnika interneta.

# 7 Zvuk je ponovo u modi

Nastavak Instagram Stories uspeha učinio je da zvuk na video snimcima dostigne vrhunac popularnosti. Storiji sa glasom ili muzikom daju i do 80% bolje rezultate od plaćenih oglasa bez zvuka, a preko 60% ukupno objavljenih storija se gleda sa uključenim zvukom. Ovi podaci idu u korak sa činjenicom da je sadržaj sve živopisniji. Audio-video sadržaj omogućava da osetite poruku u bilo kojem video zapisu, dok su titlovi tako 2000-te.

#8 Lajkova bez

Lajk je self-destruction oružje. Što ih više dobijate to ih više želite. Začarani krug u kome je cilj potraga za hormonom sreće doveo je do toga da je broj lajkova koje smo dobili potvrda društvenog i ličnog ostvarenja i vrednosti. Svet u kome ne brojimo lajkove će biti lepši, jer ćemo biti više fokusirani na sebe, a ne na mišljenja drugih ljudi. Lajkovaćemo nešto zato što nam se dopada, a ne zato što su lajkovali drugi. Nestaće rangiranje ljudi po tome koliko imaju lajkova. Instagram je počeo sa skrivanjem lajkova na globalnom nivou opravdavajući tu odluku mišljenjem da je čekanje lajka kao potvrde od strane društva štetno po mentalno zdravlje.

#9 Fejkovi ĆAO

Verovali ili ne, na institutu za neuronauku Univerziteta u Oregonu, istraživački tim radi na obučavanju miševa kako bi razumeli nepravilnosti u govoru, kao zadatak koji životinje mogu izvršiti sa izuzetnom tačnošću, a sve u cilju iskorenjavanja dip fejkova, video i audio snimaka sa poznatim ličnostima. To je samo jedan od primera koliko daleko ide borba protiv fejkova, pa onda ne treba da čudi gašenje na stotine softvera za zapraćivanje i otpraćivanje, kupovinu fejk followera i lajkova, kao ni sadašnji problemi svih onih profila koji su svoju popularnost stekli na taj način.

Hellomagazin.rs Getty/Images/Promo