Podaci Globalnog istraživanja o napretku žena, koje sprovodi kompanija Avon širom sveta, pokazuju znake stagniranja, pa čak i nazadovanja u jednakosti polova širom sveta.
Broj žena koje smatraju da postoje nejednakosti u zaradama između njih i muškaraca porastao je sa 46% u 2023. na 52% u 2024. godini. Takođe se povećao i broj žena koje smatraju da su stereotipi prepreka za jednakost, sa 86% u 2023. na 89% u 2024. godini.
U pitanju je istraživanje koje kompanija Avon sprovodi povodom Međunarodnog dana žena već drugu godinu zaredom i pokazuje stavove 7000 žena u 7 zemalja - Velikoj Britaniji, Italiji, Rumuniji, Poljskoj, Filipinima, Turskoj i Južnoj Africi, na temu rodne ravnopravnosti. Teme istraživanja su, između ostalog,(ne)jednakost u zaradama, pozicijama, uslovi za pokretanje sopstvenog biznisa, bezbednost itd.
Promo
Istraživanje je pokazalo da se žene koje traže fleksibilnost i samostalnost prilikom pokretanja sopstvenog biznisa i dalje suočavaju sa poteškoćama da to i ostvare. Broj žena koji misli da zastupljenost u poslovanju ide u korist muškaraca takođe se povećao sa 56% na 61%, dok više od polovine (57%) ispitanih žena smatra da im je teško da ostvare visoku poziciju u kompanijama u poređenju sa muškarcima. Trećina žena (za 4% više nego 2023) izjavila je da oseća predrasude poslodavaca kada je reč o ulogama koje se smatraju „prikladnijim“ za njih jer su žene. Takođe se povećava broj žena koje smatraju da im je na raspolaganju manje opcija kada napuste školu. Što se tiče bezbednosti, čak 72% ispitanih žena kaže da se ne oseća bezbedno da šetaju/vežbaju same napolju noću, 43% se ne oseća bezbedno u javnom prevozu, a 55% žena kaže da se ne oseća bezbedno kada su same u taksiju. Novi podaci takođe otkrivaju da se više od trećine (35%) žena oseća neprijatno na radnom mestu samo zato što su žene.
„Ovo istraživanje pokazuje da smo još daleko od rodne ravnopravnosti. Svet je neuravnotežen, a mi treba da učinimo više da stvorimo prilike za žene kako bi doprinele privredi, učestvovale u radu i ostvarile svoj potencijal,“ istakao je Kristof Nejrink, izvršni direktor kompanije Avon.
Više od 137 godina Avon stavlja potrebe žena na prvo mesto kako bi se postigla jednakost. Kompanija sarađuje sa nevladinim organizacijama širom sveta kako bi pomogla u okončanju nasilja nad ženama i uložila je više od 91 milion dolara širom sveta od 2004. godine za podršku podizanju svesti, obrazovanju i razvoju i primeni programa prevencije i direktne pomoći ženama.
Tokom međunarodnog meseca žena Avon dodatno podržava borbu protiv nasilja nad ženama. Porudžbinom posebnog seta, najnovijeg Hydramatic Shine ruža i nesesera, 100% bruto profita ide u Avon fond za borbu protiv nasilja nad ženama.
Pročitajte još
Ove "otrovne strele“ danas izbacite iz spavaće sobe, ogledalo odmah
Feng šui saveti za spavaću sobu koje ćete odmah primeniti
14/12/2025
Saznajte višeOmiljeni parfem Aleksandre Radović nosi dozu svežine, dami od stila baš takav i pristaje
Omiljeni parfem Aleksandre Radović nosi dozu svežine
13/12/2025
Saznajte višeKatalog prazničnih želja: Usrećite najdraže – Započnite godinu uz Lilly!
Lilly katalog 2025
10/12/2025
Saznajte višeOlimpijski centar „Jahorina“ i Skijališta Srbije potpisali sporazum o saradnji
10/12/2025
Saznajte višeHotel Viceroy Kopaonik i brend IVKO obeležili početak zimske sezone u znak zahvalnosti Kopaoniku
Hotel Viceroy Kopaonik i brend IVKO obeležili početak zimske sezone u znak zahvalnosti Kopaoniku
09/12/2025
Saznajte više
Komentari (0)