Monserat Kabalje nastupila u Beogradu

Monserat Kabalje nastupila u Beogradu

Autor: | 07/11/2011

0

Španska operska diva Monserat Kabalje u nedelju uveče je nastupila pred oko pet hiljada Beograđana željnih da - možda poslednji put, uživo čuju ”La Superbu”. Prvi put u ”Beogradskoj areni”, osamdesetogodišnja primadona impozantnog stasa i još uvek božanskog glasa, pevala je u pratnji Simfonijskog orkestra RTS, pod upravom maestra Hozea Kolada, čuvenog španskog dirigenta sa kojim je pre šest godina održala zajednički koncert u Sava centru.
Nakon uvodnih tonova iz Pučinijeve ”Manon Lesko”, ruku podruku sa maestrom Koladom na scenu je istupila Monserat, i na gromoglasan aplauz dobrodošlice ”odgovorila” zapevavši ariju iz ”Adrijane Lekuvrer”. Publika ju je nekoliko puta ispratila toplim aplauzima, a na isti način je pozdravila i gosta Kabaljeove, Harisa Džinovića koji je izveo čuvenu napolitansku pesmu ”Dicitencello vuie”. Upravo ga je ova numera i uvrstila među goste Monserat, koja u svakoj zemlji podeli pozornicu sa odabranim imenima iz sveta klasične i popularne muzike, jer je menadžment Kabaljeove odabrao Harisa čuvši njegovo izvođenje te italijanske pesme.
Note iz ”Kavalerije Rustikane” bile su ”uvertira” za drugu pojavu dive koja je izvođenjem ”Ave Marija”, intermeca iz ove čuvene opere, izmamila nove salve aplauza. Potom je nastupila gošća koncerta, još jedna iz ekipe koja je u nedelju uveče predstavljala ”domaću podršku”, sopran Snežana Savičić-Sekulić, da bi kraj prvog dela koncerta označili tonovi popularne ”Habanere” iz Bizeove opere ”Karmen”, kojom je Monserat izazvala nove nalete ovacija.
Na početku drugog dela, ovacije je doživela i Snežana Savičić, prvakinja Opere Narodnog pozorišta, arijom iz Pučinijevih ”Boema”, a potom se beskrajni aplauz razlegao već na prve tonove pesme ”Torna a surriento” koju je izveo Haris, koga su sa scene ispratili bezbrojni povici ”bravo!”. Ovaj ”niz” sve snažnijih aplauza i sve glasnijih ovacija nastavio se sa povratkom svetske primadone na scenu, na kojoj se ovog puta zadržala do samog kraja koncerta, otpevavši još tri numere. Dok je Orkestar RTS - koji je nazvala ”božanstvenim”, svirao još jedan intermeco, Monserat je sedeći na pozornici veselo ”dirigovala” sinhronizovano sa Koladom.
Završnicu je označio izlazak svih aktera spektakla, i dva iznenađenja: najpre duet Džinovića i Kabaljeove koji je oduševljeno pozdravljen, a potom i komični Rosinijev ”Duet mačaka” koji su izvele Monserat i Snežana Savičić, isprativši publiku iz dvorane sa osmesima na licu.

Izvor: Novosti.rs

Foto: P. Mitić

Komentari (0)

Loading
Tamara Roksandić hellomagazin