
Jedanaesti filmski festival Slobodna zona biće otvoren u četvrtak 5. novembra u 20 sati u beogradskom Sava centru.
Festival će otvoriti dokumentarni film o kojem se dugo pričalo, "Ejmi" Asifa Kapadije. Ovogodišnje izdanje festivala održaće se od 5. do 10. novembra u Beogradu, Novom Sadu i Nišu u sedam bioskopskih sala.
Poput junaka njegovog prethodnog filma "Sena" i Ejmi (Vajnhaus) na neki način umire pred kamerama – njen poslednji nastup ili makar njegov najtragičniji deo snimljen je mobilnim telefonom 18. juna 2011. na Kalemegdanu u Beogradu.
Umesto trijumfalnog povratka na scenu, Ejmi Vajnahus umire mesec dana kasnije od trovanja alkoholom u svom domu u Londonu. Tokom samo osam godina duge karijere njena krhka pojava, retro-frizura, pogled oivičen ajlajnerom, ekscesi u javnosti, narkotici i alkohol sa jedne i njen nezaboravni glas i izuzetan talenat sa druge strane, bili su pravi magnet za medije.
Njena prerana smrt u 27. godini medijski je praćena kao još jedna klasična priča o životu i smrti rok zvezde. Reditelja Asifa Kapadiju, međutim, zanima ona druga Ejmi – osoba koja se krije iza naslova u tabloidima i bez svetlosti reflektora
Osoba koja je napisala sve one pesme, iz koje izvire taj neverovatni glas. Uz pomoć preko stotinu (audio) intervjua i bezbroj privatnih video-snimaka koje su mu ustupile osobe bliske pevačici, ali i snimaka paparaca, Kapadija tokom više od tri godine rada na filmu virtuozno sklapa portret mlade, talentovane žene, koja rastrzana između ličnih problema i zahteva muzičke industrije, gubi bitku sa agresivnim medijima i na kraju i sa samom sobom. Njena muzika je ključ za razumevanje njene duše i reditelj traži odgovore u tekstovima njenih pesama.
“Tamo sve piše“, kaže Kapadija u jednom intervjuu. Rehab, jedan od njenih najvećih hitova, opisuje možda ključni momenat u njenom životu – na nagovor njenog prvog menadžera i prijatelja Nika Šimanskog, Ejmi je na korak od odlaska na odvikavanje – paradoksalno, njen otac smatra da to nije potrebno i ona ostaje sama sa svojim demonima. Kada je pet godina kasnije menadžment praktično natera da izađe na scenu u Beogradu to je poslednji čin drame kojoj smo svi bili svedoci.
U arhivskim snimcima koje Kapadija koristi u filmu Ejmi nas gleda pravo u oči, jedan na jedan. Ejmi će vas naljutiti, biće vam neprijatno, skretaćete pogled, možda i plakati – zato što je to film o nama i vremenu u kome živimo. Vremenu u kome je sve ogoljeno i javno, jeftino i na prodaju, u kome je (u) medijima sve dozvoljeno, osim istine i pravih emocija.
Pročitajte još
Zimska idila koja se ne propušta: Viceroy Kopaonik
Mali je broj onih među nama koji bi zimu nazvali svojim omiljenim godišnjim dobom. Ali ove godine, uz novu ponudu hotela Viceroy Kopaonik, čak i oni koji se sklanjaju od hladnoće otkriće da je zima njihov najdraži period godine
04/12/2025
Saznajte višeZavršen 12. Japansko-srpski filmski festival (JSFF): Proglašeni pobednici u kratkom i dugom metru
Četvorodnevno izdanje 12. Japansko-srpskog filmskog festivala (JSFF) završeno je u Jugoslovenskoj kinoteci svečanom dodelom nagrada u kratkom i dugom metru
03/12/2025
Saznajte višeHumanitarni novogodišnji događaj da decu Prihvatilišta
Agencija Fabrika i ove godine organizuje tradicionalni humanitarni novogodišnji modni događaj za decu Prihvatilišta, koji će biti održan 14. decembra u 19 časova
03/12/2025
Saznajte višeGoran Bregović ekskluzivno u novogodišnjoj noći u Hotelu Grand na Kopaoniku
Spremite se za nesvakidašnji doček Nove godine na vrhu Balkana, uz zvuke truba, ženskih vokala i prepoznatljivih balkanskih melodija Gorana Bregovića, pretvorenih u jedinstveni novogodišnji spektakl u Hotelu Grand
03/12/2025
Saznajte višeA1 Ultra 5G je stigao - jače performanse mreže sada u gradskim centrima i ključnim poslovnim zonama; Try & Buy ponuda dostupna za nove korisnike
03/12/2025
Saznajte višeNa dan kada slavi sinu drugi rođendan: Marija Šerifović zakazala novi koncert
Marija Šerifović zakazala novi koncert
02/12/2025
Saznajte više
Komentari (0)