Jadranka Jovanović: Putovanje puno nedaća

Autor: | 23/11/2012

Operska diva Jadranka Jovanović dugo će pamtiti nedavni, nevoljom „obojeni“ boravak u Njujorku. Mecosopran i primadona „Beogradske opere“ na put preko okeana krenula je da bi održala koncert „Svetski muzički biseri“ u dvorani čuvenog „Karnegi hola“, gde je trebalo da nastupi uz klavirsku pratnju profesora Nikole Rackova. Ipak, sreća nije bila na strani lepe dame. Na dan održavanja koncerta, dugogodišnje saradnike, dvoje umetnika, zadesio je snažni uragan. Sva kulturno-umetnička dešavanja su otkazana zbog pretećeg nevremena koje je zadesilo Njujork i gradove na istočnoj obali Sjedinjenih Američkih Država.
Jadranka, potpuno iscrpljena od svih nedaća koje su je zadesile, za magazin „Hello!“ započinje neobičnu priču o svemu što joj se dešavalo tokom petnaest dana, jer se povratak kući neplanirano odužio.
- Uragan „Sendi“ napravio je haos u Njujorku, baš te večeri kada je trebalo da održim solistički koncert. Sve kulturno-društvene aktivnosti bile su otkazane zbog nevremena, a ja sam koncert u „Karnegi holu“ uspela da pomerim sa 26. oktobra na 4. novembar. Ipak, desilo se nešto zbog čega je usledilo ponovno otkazivanje svih koncerata u „Karnegi holu“, pa i mog. Naime, sve je otkazano zbog ogromne dizalice-krana, koja se sa oblakodera pored „Karnegi hola“ opasno ljuljala zbog naleta snažnog vetra, preteći da se otkači i padne. Prihvatila sam novi termin, na svečanom zatvaranju te koncertne dvorane, ali usledila je nova nevolja. Posle uragana zadesila nas je velika snežna oluja, brzina vetra bila je veća od devedeset kilometara na čas, pa su zbog toga mnogi letovi otkazani - uzbuđeno govori poznata operska pevačica koja potom potresnim tonom počinje da se priseća svega šta je preživela tokom boravka u Njujorku.
- Uprkos snežnoj oluji koja je besnela, održali smo tri koncerta. Nikola i ja nastupili smo prvo u Srpskoj pravoslavnoj crkvi u Njujorku, potom u pravoslavnoj crkvi u Nju Džerziju, i na kraju u Prezbiterijanskoj katedrali na Brodveju, u kojoj je sakupljan prihod za postradale u uraganu. Amerikanci su bili dirnuti srpskom humanošću i pažnjom koju smo pokazali prema unesrećenim ljudima. Sakupili smo značajna sredstva zahvaljujući umetničkim darovima koju je publika sa oduševljenjem prihvatila. Poslednji koncert održali smo u fantastičnim uslovima, u prelepoj dvorani sa orguljama. Nikola je svirao na „stenvej“ klaviru, a majstori svetla su čudesnim svetlosnim efektima oplemenili ceo ugođaj. Jedan od biseva bila je pesma „Tamo daleko“, što su naši ljudi kojih je bilo u publici prihvatili sa radošću i posebnom emocijom - govori Jadranka koja je, uprkos svemu što ju je zadesilo, ponosna na odjek kakv su imali koncerti koje je održala dok je boravila u Njujorku.
Ona ne krije tugu što ju je nevreme onemogućilo da nastupi u jednoj od prestižnih koncertnih sala u celom svetu, kako je prvobitno planirano. Nije joj bilo ništa lakše na povratku u Srbiju jer je preživela „golgotu“ zbog produžavanja letova i kašnjenja aviona.
- Kada sam preživela veliki uragan, a potom i užasnu snežnu oluju, i tek onda održala tri koncerta, bilo je vreme da se vratim. Prvo sam u Njujorku sedela u avionu četiri sata pre poletanja, a onda sam putovala osamnaest sati preko okeana. Let je bio do Istanbula. Kada sam stigla u taj grad, trebalo je da imam let za Beograd, koji sam propustila. Potom sam čekala na informacije o smeštaju u obližnjem hotelu, gde sam provela vreme čekajući na naredni let. Osetila sam da svakog minuta iskrsava nova prepreka. Bila sam premorena i samo sam razmišljala o tome kako će mi biti potrebno bar nekoliko dana da se vratim u normalu - sa uzdahom završava hrabra primadona, čije je koncerte sa njenim anđeoskim mecosopranom brojna publika nagrađivala gromoglasnim aplauzom i ovacijama.