Završena kampanja "Ne na račun drugih"

Završena kampanja "Ne na račun drugih"

Autor: | 22/03/2013

0

Kampanja "Ne na račun drugih" pokrenuta u organizaciji Američke privredne komore u Srbiji (AmCham) i Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji, svečano je završena proglašenjem pobednika na konkursu za najbolji amaterski film na ovu temu. Konkurs je za učenike srednjih škola raspisala ambasada SAD u Srbiji, a nagradu autorki pobedničkog filma Isidori Popović, iz Treće beogradske gimnazije, uručio je nj.e. Majkl Kirbi, ambasador SAD, nakon čega je film premijerno emitovan.
Kampanja „Ne na račun drugih“ pokrenuta je u cilju podizanja svesti javnosti, a pre svega mladih o važnosti poštovanja prava intelektualne svojine i negativnog uticaja njenog kršenja na privredu Srbije. U okviru kampanje su snimljeni kratki promotivni filmovi, čiji su glavni akteri bend "Zemlja gruva" i Prljavi inspektor Blaža, kao i junaci filma "Montevideo, Bog te video", Miloš Biković i Petar Strugar, uz podršku glumca, reditelja i producenta filma, Dragana Bjelogrlića.


- Primena zakona o zaštiti prava intelektualne svojine je od ogromnog značaja za srpsku ekonomiju, s obzirom da piraterija košta Srbiju – i svet – milijarde dolara. Ovi kratki filmovi koje danas predstavljamo već su podigli nivo svesti o internet pirateriji u Srbiji. Mladim autorima smo ponudili mogućnost da kreiraju sopstvenu intelektualnu imovinu i impresionirani smo profesionalnim kvalitetom i kreativnošću pobedničkog filma Isidore Popović. Sigurni smo da je pred njom velika budućnost - izjavio je gospodin Majkl Kirbi, ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji.


Amalija Pavić, zamenica direktora Američke privredne komore u Srbiji istakla je da se šteta koju kršenje prava intelektualne svojine donosi odražava na sve nas.
- Na gubitku su kinematografija, muzička industrija i softverska industrija. Samo u 2011. godini smo imali pad posećenosti bioskopa za 10 do 15 odsto, dok se vrednost piratizovanog softvera u Srbiji u 2011. godini procenjuje na 116 miliona dolara. Sav taj izgubljeni prihod u sebi sadrži komponentu poreza, pa je na gubitku i država. Zbog svega toga, zajedno sa ambasadom SAD pokrenuli smo kampanju na fejsbuku za približavanje ovog problema mlađoj publici koja je uspela da privuče više od 1.400 mladih ljudi - izjavila je Amalija Pavić.


Više informacija o kampanji možete pronaći na www.facebook.com/nenaracundrugih

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin