Patricija Guči  ekskluzivno za Hello!: Mauricijeva prerana smrt na porodicu je delovala razarajuće

Patricija Guči ekskluzivno za Hello!: Mauricijeva prerana smrt na porodicu je delovala razarajuće

Autor: | 15/11/2017

0

Gotovo celo jedno stoleće u vrhu svetske mode stoji imperija “Gucci”, sinonim luksuza, vrhunskog kvaliteta i tradicionalne italijanske kreativnosti. Sve je počelo u Firenci daleke 1921. godine, kada je Gučio Guči otvorio malu prodavnicu kožne galanterije. Kako je vreme prolazilo, asortiman se širio, dok su kreacije brenda postajale sve bolje, kao dobro vino iz Toskane. Direktori su se menjali, ali poslovna filozofija kuće ostajala je ista.

“Gucci” je postao drugo ime elegancije i prefinjenosti kada je princeza Grejs Keli poručila svilenu maramu sa cvetnim printom, a renome je dokazivao i decenijama kasnije, na primer kada je ušao u “Ginisovu knjigu rekorda” sa najskupljim parom farmerki do tada napravljenim, takozvanim “genijalnim džinsom”.

Ali, dok je kompanija osvajala svet, potresali su je brojni unutrašnji sukobi i skandali. Nasledstvo i akcije često su izazivali žustre svađe među članovima moćne dinastije. Upravo neke od tih intrigantnih tema otvara knjiga “Guči”, koju je nedavno objavila praunuka osnivača legendarne kuće.

Patricija Guči u Srbiju dolazi kao gošća manifestacije “Serbia Fashion Week”. U okviru prestižne modne smotre, 26. novembra, održaće promociju knjige, lične priče o detinjstvu u babinoj i dedinoj kući, o ranoj mladosti i nastanku prvih torbi. Ljubiteljima mode i svima koji žele da zavire u taj svet autorka prenosi najverodostojnije događaje sa revija koje su iz prvih redova pratila mnoga slavna imena tog doba, raskoš rodne Firence, ali i razočaranja i napete odnose koji su dugo vladali u njenoj porodici.

- Ovo delo predstavljam kao stvarnu, istinsku priču iz korena. Počinje od dana kada je moj pradeda otvorio mali butik i krenuo u veliku avanturu iz koje se rodio jedan od najznačajnijih italijanskih brendova. Saznaćete kako su nastajali uspešni proizvodi izvanrednog kvaliteta i dizajna, kojima ljubitelji mode nisu mogli da odole. Tu su i besmisleni sukobi između članova porodice koji su bili genijalni, temperamentni i harizmatični ljudi. Želela sam da napišem knjigu kakvu još niko nije objavio – kaže Patricija, čiji je deda Aldo, Gučiov najstariji sin, osmislio zaštitni znak kompanije, sastavljen od jedne crvene i dve zelene vrpce.

 

O ratovima Gučijevih mogli bi da se snime uzbudljivi filmovi u stilu “Kuma”. Tuče na sastancima upravnih odbora i gađanje aksesoarom koji je, naravno, nosio potpis kuće, skoro da su bili svakodnevica. Kada je 1995. godine ubijen Mauricio Guči, poslednji iz klana koji je upravljao modnim carstvom, policija dugo nije mogla da pretpostavi ko je odgovoran za zločin. Ispostavilo se da je ubistvo naručila njegova bivša supruga, kako bi mu se osvetila što ju je ostavio.

- Taj tragičan događaj bio je ogroman udarac za sve. Bili smo šokirani i veoma potreseni zbog Mauricijeve prerane smrti. U mojoj porodici ništa se drastično nije promenilo, ali za medije je to bila dobra prilika da počnu da ispredaju razne priče i klevete, što je za nas bilo razarajuće. Ipak, u knjizi možete otkriti šta je prava istina.

Sve slavne ličnosti koje su vodile računa o reputaciji i prestižu posedovale su u svom garderoberu bar neki komad sa legendarnim logom, dva isprepletana slova G. Filmske i muzičke zvezde defilovale su kroz kuću Gučijevih, te je Patricija još tokom rane mladosti imala prilike da se upozna sa mnogima od njih.

- Najlepše uspomene nosim iz vremena kada sam radila za kompaniju. Za mene je sve to bilo nekako normalno. Sećam se, na primer, specijalne porudžbine od Frenka Sinatre, koji je želeo set za sto od crne krokodilske kože sa okvirom od poludragog kamena malahita. Moj otac Paolo bio je dizajner, od njega sam nasledila smisao za estetiku, eleganciju i stil, kao i kreativnost.

Patricija je u dobrim odnosima sa ostatkom porodice, ali više nije poslovno povezana sa kompanijom, koja je danas u vlasništvu francuskog konglomerata “PPR”.

- Bavim se dizajnom, ali kao slobodan umetnik. Moram priznati da “Gucci” više nije moj omiljeni brend, da nosim i garderobu sa potpisima drugih kuća. Slikarstvo i pisanje su moje velike strasti, a volim i životinje – kaže nam uvažena članica čuvene italijanske dinastije, koja se veoma raduje dolasku u našu zemlju i susretu sa ovdašnjom modnom scenom.

 

Snežana Ilić Guliver/Getty
Tagovi: Patricija Guči