Fatalne žene Holivuda

Fatalne žene Holivuda

18/06/2016

0


Glumica, i onih koji to žele da postanu, ima kao peska na plaži. Danas bismo retko koju mogli da predstavimo kao savršeno isklesan biser, jer gotovo nijedna ne odgovara klasičnim idealima lepote. Opšti utisak kvare ne samo skandali kojima se sve češće kupuje popularnost, već i razne estetske korekcije, nekad toliko dobro urađene da ih je teško primetiti.


Zato treba razumeti muškarce koji na pomen dive prvo pomisle na bujne prirodne lepotice poput Merilin Monro, Ave Gardner ili Monike Beluči, one malobrojne slavne dame koje spadaju u posebnu pojavu zvanu „i bog stvori superženu“.

Naravno, bilo je još tih „femmes fatales“, onih kao stvorenih prema merilima šou-biznisa, jednako poželjnih i na velikom platnu i van njega, koje su svojim zvezdanim statusom i ostalim atributima punile bioskope u zlatno doba Holivuda sve do šezdesetih godina prošlog veka. I tada su studiji „fabrike snova“ štancovali na hiljade ostvarenja, ali, da bi u toj masi celuloida neko od njih ponelo etiketu hita za sva vremena, bila mu je potrebna ne samo neka inkarnacija Apolona, već i jedna zanosna diva.

Kroz ta vrata prva je prošla Greta Garbo, misteriozna švedska lepotica koja je svojim prvim zvučnim filmom i ulogom prostitutke dobila nominaciju za Oskara, ali i kartu za put u večnost. Izrazito fotogenična, elegantnih pokreta, bila je savršena za romantične karaktere nedostižnih fatalnih žena.

Pošto se njen pokušaj prilagođavanja trendovima neslavno završio, prestala je da se pojavljivuje u javnosti stvorivši svojevrsni mit o sebi. A onda je, proslavivši se filmom „Plavi anđeo“ u kojem je kao kabaretska pevačica zavela i uništila provincijskog profesora, Marlen Ditrih zamenila je „švedsku sfingu“ na tronu fatalnosti.

Vihor je prohujao, ali je za sobom ostavio prvi nagoveštaj promena u raju naivne ženstvenosti. Možda bi se Ret Batler i vratio, možda bi sutra zaista bio novi dan da je postojao način na koji bi razmažena bogatašica uspela da ukroti jedinog frajera koji je njenom temperamentu mogao da parira.

Svi Južnjaci bili su pod nogama Skarlet O’Hare, koja je generacijama žena između redova govorila o granici do koje mogu da idu kako bi pridobile pažnju jačeg pola i udale se najbolje što mogu. Međutim, Vivijen Li nije polazilo za rukom da savete najveće ženske uloge svih vremena koju je tako maestralno odigrala primeni i u stvarnosti.

Iako je između Skarlet i „Đilde“ prošlo manje od decenije, odmah se uočava razlika između Vivijen, sapete u korset, i zavodljive i slobodne Rite Hejvort. Njen blistavi imidž usekao se duboko u svest gledalaca, još od trenutka kada je u prvoj sceni zabacila raskošnu riđu kosu. Sve su htele da budu nestašne, glamurozne i zavodljive kao ona. S druge strane, muškarci su želeli sopstvene Đilde. Njene opasne obline postavile su novi standard koji je potom učvrstila najveća holivudska tragičarka, Merilin Monro.


Besmrtna lepotica, platinasta personifikacija ženstvenosti i glamura, još je tokom svog kratkog života, na nekoj autobuskoj stanici u Bulevaru sumraka, rezervisala kartu do večnosti u jednom pravcu. Poslednji minuti njenog života i dalje golicaju maštu planete koja se u avgustu 1962. godine zaustavila na vest o njenoj smrti. Zbog čega je te kobne noći poželela ili morala da napusti ovaj svet, nikom nije rekla i nikada se nije saznalo. O Merilin Monro sve drugo se već odavno zna. Jer, bila je više od seks simbola. Bila je fenomen prirode, kao Nijagarini vodopadi ili kanjon Kolorada.

A ko bi odoleo prvoj bujnoj crnki na velikom ekranu, čudesnoj Avi Gardner kojoj je bilo dovoljno da kao bosonoga kontesa prošeta crvenim tepihom i uđe u legendu? Pomalo divlja, ostavila je u drugom planu platinaste, nežne plavuše, nesvesno postavivši veoma pametno pitanje: koga muškarci zaista više vole? Ili im je ipak svejedno? Činjenica je da su nju voleli mnogi. Sve je u životu heroine hipnotički zavodljivih očiju pucalo od strasnih ljubavi i fatalnih grešaka.

Zahvaljujući Hičkoku čija je bila doživotna muza, Grejs Keli je istog trena kad se pojavila osvojila srca publike istančanog ukusa. Ona i Ava su se nesvesno takmičile u večnoj dilemi – blaga plavuša iz čijeg je svakog pokreta izbijala ženstvenost, ili otresita crnka koja je muškim svetom gazila sigurnim koracima? Obe su ostale večne ikone stila i još mnogo čega. Čak i onda kad je tragična sudbina odlučila da se bajka jedne istinske princeze završi na strmim liticama Monaka.

Čarobne ljubičaste oči „mačke sa usijanog krova“ oživele su i fatalnu Kleopatru. Brilijantna karijera, sedam brakova i samo jedna sudbinska ljubav, ali i četrdesetak operacija, odredili su životni put jedne od najvećih glumica svih vremena koju su zbog neizmerne duhovne snage prozvali Majka Hrabrost. Elizabet Tejlor bila je poslednja holivudska diva, čijoj je jedinstvenoj lepoti, magnetskoj privlačnosti i hirovima bilo nemoguće odoleti. Zakasnila je čak i na sopstvenu sahranu.

Tu su i vamp dame sa Apeninskog poluostrva, famozne Sofija Loren, i Đina Lolobriđida, zanosna Francuskinja Brižit Bardo bez koje se nije mogao zamisliti nijedan festival u Kanu, Džejn Fonda i Rakel Velč koje su ženstvenost podigle na viši nivo insistirajući na savršeno oblikovanom telu.

Međutim, dami novog milenijuma za sreću ne treba tanak struk Odri Hepbern, Merlinkine bujne grudi ili misterioznost Grete Garbo.

Novo vreme promenilo je holivudska pravila kojima je stavljeno do znanja da je odzvonilo sirenama i boginjama na pokretnim trakama, i da u stvarnosti lepši pol može da se pojavljuje i u nekim drugim veličinama, oblicima i navikama. Ta priča je početkom devedesetih krenula sa apsolutno nesavršenom „zgodnom ženom“ Džulijom Roberts, koja ni sama ne zna za koga je sve bila verena i koliko puta je bežala od oltara nekoliko sekundi pre nego što je trebalo da izgovori sudbonosno da.

„Američka draga“, nepredvidiva zvezda zaljubive prirode, donedavno je živela kao i glavne junakinje njenih filmova, uz prave holivudske obrte i iznenađenja. Mediji su njene ljubavne ludorije pratili kao latino sapunice.

Ali, nije lako nositi titulu dive, posebno ako se ima u vidu da se ta kruna pomalo i pohabala. To dobro zna Džulijina koleginica Šeron Stoun, opaka kombinacija dramatične seksipilnosti, rafinirane elegancije i natprosečne pameti, koja je shvatila da do zvezda stižu samo oni koji stavljaju sve na kocku.

Naravno, na pravi broj. Šeron je imala dovoljno hrabrosti da prekrsti noge u kultnim „Niskim strastima“, pokaže svetu da je prirodna plavuša i tako zauvek uđe u istoriju sedme umetnosti, ali i u svakodnevnicu planete.

Iako je već više od tri decenije u vrhu šou-biznisa, svakim novim pojavljivanjem u javnosti dokazuje da je poput dobrog vina – što starija, to bolja.

Zbog buntovništva bez razloga Anđelina Džoli dugo je bila na glasu kao žena čija pojava uliva strah u kosti. Već kao tinejdžerka stigla je da proba sve što ne treba, pokazavši svetu različita lica, od glamuroznih šetnji crvenim tepihom do činjenice da joj se svi gube s očiju kad ustane na levu nogu, od divljakuše neobičnih sklonosti i šokantnih izjava do egzotične lepotice senzualnih usana i čudnih poteza. Otkako se posvetila ulozi majke, odlučila je da prestane da se igra pištoljima i električnim stolicama, mada u Anđelininom slučaju uvrnuta sentimentalnost i sve što je prati ima određenog smisla. No, to je već neka druga priča.

Neodoljiva je i južnoafrička nimfa Šarliz Teron kojoj ni ona oskarovska maska „Monstruma“ nije uspela da ukrade draž i savršenstvo. Kako sa ove liste izostaviti simbol ženstvenosti novog doba, rasnu Umbrijku Moniku Beluči, koja i u poznim četrdesetim vrti filmski globus oko malog prsta, ali i razum svih pripadnika jačeg pola koji pripadaju staroj ljubavničkoj školi?

Tu je i seks bomba kubanskog porekla, vrela Eva Mendez, za kojom je glavu izgubio Rajan Gosling, kao i njena imenjakinja Longorija koja je žarila i palila malim ekranima dok su se emitovale ultrapopularne „Očajne domaćice“. Ali, na tradicionalnim godišnjim izborima za najpoželjniju cicu na planeti poslednjih godina najčešće pobeđuje njegova bivša ljubav, Skarlet Johanson.

Iako se tokom rasprava o njenom talentu lome koplja, zanosna mlada glumica nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Možda zbog činjenice da je ona najbolji dokaz kako su, bez obzira na aktuelne trendove i diktate, prirodan izgled i obline uvek u modi. Muškarci najbolje znaju zašto.

Komentari (0)

Loading
Snežana Ilić/M G guliver/getty
Tagovi: holivud