Aleksandra Meljničenko: Volim sve što je lepo i po prirodi sam esteta

Aleksandra Meljničenko: Volim sve što je lepo i po prirodi sam esteta

Autor: | 25/03/2014

0

Slična svom plutajućem carstvu - jahti “A”, dugačkoj sto osamnaest metara i vrednoj tri stotine miliona dolara, izgled Aleksandre Meljničenko ostavlja bez daha. Visoka, zgodna i preplanula, uvek je besprekorno odevena.

Prostranom garderoberu supruge ruskog oligarha Andreja Meljničenka pristupa se otiskom prsta, a blago koje se u njemu krije reflektuje Sandrin stil i kontradiktornu modnu prirodu - ekstremnu ekstravaganciju i ultradiskretnu klasiku.

- Moj stil je ili minimalistički ili prenaglašen. Ne volim ništa što je između - izjavila je nekadašnja manekenka za magazin “Harper's Bazaar”.

Istančan osećaj za modu Sandra nosi još iz vremena kada je bila tinejdžerka.

- Moj prvi dizajnerski komad bila je smaragdnozelena “Versace” haljina koju su mi roditelji kupili za maturu kada sam imala četrnaest godina. Bilo je to devedesetih, usred “Versace” manije.

Na proslavi tridesetog rođendana nosila je haljinu Džona Galijana inspirisanu Japanom koja je bila teška gotovo šezdeset kilograma. Sandrinim garderoberom dominiraju kreacije tuniskog dizajnera Azedina Alaje, koji je naziva svojom kćerkom i stalnom pripadnicom elite prvog reda. Pasionirana kolekcionarka visoke mode svakog januara i jula posećuje Pariz. Sa ponosom ističe da je bila među prvim klijentima Rikarda Tišija kada je preporodio “Živanši”, ali i da se rasplakala kada je Kristijan Lakroa odlučio da ugasi svoj brend.

- Esteta sam, volim sve što je lepo i nikada neću razumeti devalviranje mode. Veliki sam poštovalac svih onih koji ovaj svet čine lepšim.

Na izradu haljina, koje pripadaju kolekcijama visoke mode, utroši se i do osam stotina sati, pa ne čudi što se njihova vrednost izražava u desetinama hiljada dolara. Dijamantska toaleta britanskog dizajnera Skota Henshola koju je Samanta Mamba 2004. godine nosila na premijeri filma “Spajdermen 2” koštala je neverovatnih devet miliona dolara.

Vodeći dizajneri današnjice visoku modu uglavnom koriste kao marketinški aparat za svoje profitabilnije “redi-tu-ver” i mirisne linije, kao i za linije asesoara. Nije teško primetiti kako to funkcioniše u praksi - visoka moda ostavlja utisak da je vrlo luksuzna.

- Novac je nevažan. Vrednija je slika koju visoka moda ostavlja o nama. Pogledajte samo koliko pažnje privlače te kolekcije. To je mesto na kome ste primećeni. To je mesto na kome jednostavno morate biti - kaže francuski milijarder Bernar Arno, vlasnik modnih kuća “Dior” i “Živanši”.

Pedesetih godina prošlog veka konzumenti visoke mode bili se princeze Grejs Keli i Marnela Anjeli, dok su danas to mahom dobrostojeće dame sa Bliskog istoka, iz Kine i Rusije.

- Visoka moda je najbolji način da drugima, bez ijedne izgovorene reči, pokažete kako pripadate privilegovanoj grupi - kaže Žan-Žak Pikar, savetnik u “Luj Vitonu”.

Procenjuje se da dizajneri čije kolekcije pripadaju famoznoj visokoj modi na planeti nemaju više od četiri hiljade klijenata. Aleksandra Meljničenko svakako je među njima.

Piše: Nikola Golubović

Foto: „Getty Images“

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin

Pročitajte još

Najnovije vesti