Zamenite sastojke i smanjiti kalorije i masti u kolačima

Zamenite sastojke i smanjiti kalorije i masti u kolačima

29/05/2014

0

Pogledajte čime možete zameniti belo brašno, ulje, šećer, čokoladu i mleko u poslasticama.

Da li želite da u svoju ishranu uvedete važne promene nikako ne preskačite slatke male izmene. Naime, recepti za svaki kolač sadrže sastojke koji važe kao loši i nezdravi, poput belog brašna, šećera i rafinisanog ulja, a koje lako mogu zameniti puno zdravije namirnice koje neće poremetiti uspešnost kolača.

1. Ulje zamenite sosom od jabuka

Kod pripreme testa za kolače, ulje i maslac smatraju se osnovnim sastojcima. Međutim, njih možete zameniti zdravijom alternativom ugrožavanja ukusa ili konzistencije. Koristite jabuke. Kuvajte nekoliko jabuka u vodi, dodajte malo šećera, limunova soka i cimeta i pustite da odstoje na vatri do pola sata. Kad se jabuke skuvaju, smesu usitnite štapnim mikserom i stavite u hermetički zatvorenu posudu. Pripremljeni ‘sos od jabuka’ zamenće maslac i ulje u vašem kolaču, što je idealno ako ste na dijeti.

2. Umesto belog koristite brašno od celog zrna

Belo brašno najbolje je potpuno zameniti tamnijim, od celog zrna. Ukoliko ste sumnjičavi prema uspešnosti kolača sa zamenskim zdravijim brašnom u početku eksperimentišite. Belo brašno tako postepeno možete zameniti prvo trećinom, pa polovinom navedene mere u receptu.

Brašno od celog zrna obiluje vlaknima, mineralima i vitaminima, ali imajte na umu da prilikom dodavanja, na primer raženog integralnog brašna treba povećati količinu tečnosti u kolaču.

3. Med i suvo voće umesto šećera

Prepun kalorija bez hranljivih sastojaka, beli šećer je neprijatelj zdravlja, ali kog u receptima možete lako eliminirsati. U receptima koji sadrže orašaste plodove šećer je poželjno zameniti medom. U kremama koristite ječmeni ili raženi slad, imajući na umu kako su ova prirodni zaslađivači blažeg ukusa.

Slatkoću možete postići i dodavanjem usitnjenog sušenog voća poput suvopg grožđa, urmi ili suvih smokava. Spomenuto voće obiluje vitaminima, mineralima i vlaknima.

4. Rogač umesto čokolade

Rogač najvernije oponaša izgled i ukus čokolade, dok njegova vlakna pektin i lignin regulišu probavu. Osim toga, kakao je alergen pa i u ovom slučaju uskače rogač kao poželjna alternativa. Dok kakao ima gorak okus, rogač obiluje prirodnim voćnim šećerom zbog čega u startu smanjuje i dodavanje šećera.

Odnos u kolačima je mera kakaoa zamenjena s dve mere rogača i prepolovljena količina šećera, dok za one hrabrije se preporučuje potpuno izostavljanje šećera.

5. Bademovo umesto kravljeg punomasnog mleka

Bademovo mleko za razliku od kravljeg ne sadrži zasićene masne kiseline i holesterol, a dobro poznate vrednosti badema, poput Omega 3 i Omega 6 masti, magnezijuma, visoke koncentracije kalcijuma i vitamina E, definitivno su bolja zamena od industrijski obrađenog kravljeg mleka. Kako bi bili što sigurniji u zdraviji učinak bademovog mleka, sami ga možete napraviti kod kuće. Pogledajte – Doamće bademovo mleko. U receptima ga koristite u jedankoj količini koja je naznačena za inače kravlje mleko.

Izvor:  stvarukusa.rs

Foto: .freedigitalphotos.net

Komentari (0)

Loading
Goca hellomagazin

Pročitajte još

Najnovije vesti