Stručni tim IAB Serbia, asocijacije za promociju i razvoj digitalnog oglašavanja u Srbiji, objavio je podatke o proceni vrednosti domaćeg digitalnog tržišta u 2013. godini. Procena se na godišnjem nivou vrši na osnovu uvida u tržišne tokove, a procenjene vrednosti predstvaljaju neto iznose dobijene primenom popusta na rate-card cene oglašavanja, pri čemu nisu uključene agencijske provizije.
Na osnovu ovogodišnje Adex studije, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji je sa 2012. na 2013. poraslo za celih 13,41%, što znači da je ukupna potrošnja na onlajn oglašavanje u 2013. procenjena na 16.240.000 evra. Najveći udeo u ukupnoj vrednosti tržišta i dalje ima displej oglašavanje (50,68%), odnosno oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima na domaćim veb i mobilnim sajtovima, koje oglašivači koriste za pozicioniranje svojih brendova i komunikaciju propagandnih poruka ciljnim kupcima.
Najveći doprinos rastu tržišta dalo je oglašavanje na društvenim mrežama (26,83%), od kojih je najpopularniji Fejsbuk, kao i oglašavanje na internet pretraživačima (26,6%), od kojih je na našem tržištu najdominantniji Gugl.
Rast srpskog digitalnog tržišta je i u 2013. godini bilo iznad evropskog proseka koji je objavio IAB Europe (11,50%), ali je manji od prosečne stope rasta u centralno-istočnoj Evropi, koja iznosi celih 21,20%.
Srbija je jedna od 26 zemalja Evrope koje su i ove godine učestvovale u proceni vrednosti tržišta digitalnog oglašavanja Adex 2013.
Celokupnu prezentaciju Adex Serbia 2013 možete da preuzmete na sajtu IAB Serbia.
Pročitajte još
Kome, ako ne njoj? Tamari Grujić dodeljena nagrada, bravo!
Tamara Grujić dobila nagradu za filantropiju
19/12/2025
Saznajte višeIlda Šaulić objavila novi album: Marko Đurovski je kriv za sve! Ovo sam sasvim drugačija ja!
Ilda Šaulić objavila novi album "Novo doba"
19/12/2025
Saznajte višeDragan Džajić o stanju supruge Branke: Onesvestila se sinoć, noć je provela u bolnici
Dragan Džajić o stanju supruge Branke
19/12/2025
Saznajte više
Komentari (0)