Hranom protiv nesanice

Hranom protiv nesanice

Autor: | 22/01/2013

0


Moderan tempo života, stres i nagle promene vremenskih prilika sve više utiču na probleme sa spavanjem. Mnogi stručnjaci ističu da je za kvalitet sna veoma važna ishrana, i da se redovnim obrocima i pravilnim izborom namirnica lako možete izboriti sa nesanicom.

* Za miran san najvažnija je večera, zato u ovaj obrok uključite namirnice bogate ugljenim hidratima koji utiču na povećanje hormona serotonina u organizmu. Dokazano je da ovaj hormon deluje umirujuće i pomaže da se izborimo sa stresom. Zato jelovnik obogatite žitaricama, testeninom i integralnim pecivom. Uz ugljene hidrate najbolje je da kombinujete piletinu, ribu, zeleno povrće, pečurke, tunjevinu, koštunjave plodove, banane...

* Takođe je bitno da tokom dana jedete namirnice bogate vitaminina B grupe - grašak, pasulj, kikiriki, pivski kvasac, mleko, jaja, džigerica, krompir... Neophodni su i minerali, pre svega kalcijum i magnezijum (mleko, mlečni proizvodi, sardina, spanać, brokoli, suve smokve, luk, badem, crna čokolada...) čiji nedostatak može dovesti do povećanja napetosti, umora i učestalih grčeva.

* Poželjno je da u večernjim satima izbegavate napitke koji sadrže kofein, kao i energetska pića. Pred spavanje smanjite i unos slatkiša koji utiču na rast šećera u krvi i drže vas budnim, kao i začinjenu hranu.

izvor: Novosti
foto: Freedigitalphotos.net

Komentari (0)

Loading
Tamara Roksandić hellomagazin