Mirjana Karanović: Priznanje istine i pokajanje imaju isceljiteljsku moć

Mirjana Karanović: Priznanje istine i pokajanje imaju isceljiteljsku moć

14/08/2016

0

 

Glumica Mirjana Karanović, čiji se rediteljski debi "Dobra žena" nakon niza nagrada prikazuje i na Festivalu filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji, veruje da priznanje istine i pokajanje imaju isceljiteljsku moć, ali i da dobrota može biti mana koliko i kvalitet čoveka.

Ona je na konferenciji za novinare objasnila da je posao koscenariste, reditelja i glavne glumice u ostvarenju "Dobra žena" tek u poseldnjoj fazi razdvojila i da su te tri uloge u njoj bile objedinjene kao celina, da je ceo proces bio organski, jer ona nije ni scenarista ni reditelj.

- U novinama sam pročitala da je Slobodan Šijan rekao da bi neki glumci bili dobri reditelji i među imenima je bilo i moje. Pomislila sam kako je to neko drugi pomislio, kad ja nisam ili možda i jesam ali tu misao nisam dovoljno dugo zadržala u glavi - kaže Mirjana Karanović.

- Kako sam sazrevala kao osoba, neke teme koje su mi bile u glavi, nenamerno su počele da se oblikuju i pomislila sam da bi od toga mogao biti dobar film. Napisala sam ono što sam videla i poslala Mirku Kovaču da pogleda. On mi je dao puno predloga i ohrabrio me, a onda sam se obratila Stevanu Filipoviću, koscenaristi, i počeli smo da radimo.

Mirjana ističe da joj je emotivno-moralna dilema glavne junakinje Milene, koja otkriva video-kasetu sa potresnim prizorima iz rata u kome je učestvovao njen muž, bila zanimljiva i da je deo njenog života.

Posebnu pažnju je skrenula na činjenicu da je uglavnom igrala ekspresivne žene, emotivno otvorene i da je tek glumeći emotivno zatvorenu ženu u kratkom filmu 2007. godine, uvidela da glumački izraz može biti prepoznatljiv i emocija vidljiva i kada glumac ekspresivno ništa ne radi, što joj je bio izazov i kod lika Milene.

- Milena i ja se razlikujemo, ali sam se oslanjala i na svoja razmišljanja. Milena se odlučila za pasivnost, jer jeto udobna pozicija. Mnogo puta sam želela da budem u toj poziciji kada sam bila umorna, ljuta, razočarana i onda sam tokom snimanja gledala kada bih ja bila ta žena - rekla je poznata glumica.

Naglasila je da je želela da to bude obična, prosečna porodica, da sve bude u redu i film zasluži taj naziv Dobra žena.

- Dobra žena je sve udesila da bude dobro, upakovano, da ne štrči, čak se trudi da bude most između oca i ćerke koji su u sukobu, kako se ona ne bi otuđila potpuno - precizira Mirjana, dodajući da je starija ćerka Nataša, zapravo, ona.

Glumica je pomenula i religioznost koja se u u filmu odnosi na moralne norme koje su neophodne da bi društvo funkcionisalo.

- Nisam religiozna osoba, ali razumem koncept odgovornosti. Milena kao i mnogi drugi ljudi svojom dobrotom i prelaženjem preko nekih stvari, daju legitimitet mnogo čemu. Dobrota je Milenin veliki kvalitet, ali i mana. Ona je omogućila iluziju svom mužu, koji iz rata donosi novac, da je on poštovan čovek i da je to u redu. Verujem da priznanje istine i pokajanje imaju isceljiteljsku moć.

Osvrnula se i na saradnju sa Stefanom Filipovićem i Darkom Lungulovim, ocenivši da je dobar reditelj onaj koji ume da da prostor svojim saradnicima i koji ne mora sve da kontroliše.

Komentari (0)

Loading
hellomagazin.rs/Bojan printscreen

Pročitajte još

Najnovije vesti