Snežana Dakić: Modnim stilom izražavamo svoju posebnost i raspoloženje

Snežana Dakić: Modnim stilom izražavamo svoju posebnost i raspoloženje

Autor: | 15/08/2016

0

Tvrdnjom da u modnim transformacijama treba uživati, a nikako se njima opterećivati, Snežana Dakić opisuje svoj odnos prema modi, kojoj je posvetila protekle tri decenije profesionalnog bavljenja novinarstvom. Prošle godine odlučila je da svoje modno znanje i umeće pretvori u kolekciju koju je kreirala za modni brend "PPG" i pokaže da i sa malo novca žena može da bude moderno i atraktivno stilizovana. Novine na poslovnom planu upotpunila je novim radnim mestom, pozicijom glavne i odgovorne urednice "Ženske televizije", čiju je prvu sezonu uspešno privela kraju, s namerom da od jeseni u program uvrsti još kvalitetnih lajf-stajl sadržaja. Dok na sebi svojstven način otkriva šta je ovog leta must have i must do za sve dame, popularna novinarka ekskluzivno najavljuje svoju prvu knjigu i otkriva šta će čitaoci moći da saznaju u literarnom prvencu profesorke španskog jezika i književnosti.

Bez kojih modnih komada ne možete da zamislite ovo leto?

- Bez džins-šortsa, papuča na platformu, šešira za sunce, tunike, torbe za plažu i tamnih naočara za sunce.

Da li je leto vaše omiljeno godišnje doba za modiranje?

- Omiljeni su mi kasno proleće i rana jesen, jer su temperatura tada najprijatnija, a posebno volim kasno leto, jer do tada stignem da se vratim u dobru formu, pocrnim i odmorim se, pa sam sebi lepša i bolje zračim.

Zašto žene toliko pažnje i energije usmeravaju na modu?

- Rekla bih da je moda sastavni deo života i savremene žene, i muškarca, i deteta. Modnim stilom izražavamo svoju posebnost, raspoloženje, ali moda nas i ulepšava, ističe najlepše na nama, pod uslovom da dobro biramo svoj imidž. S druge strane, modom se ne bi trebalo preopteretiti. Ona bi trebalo da vam je redovni pratilac svakodnevnog života, a ne njegov smisao i nešto što vas preokupira, oduzima vam previše vremena. Nijedan muškarac ne voli kad primeti da se žena previše trudi da bi dobro izgledala. Zamislite šta vi tek pomislite za muškarca koji pred ogledalom provodi više vremena od vas.

Šta odlikuje ženu od stila?

- Žena od stila izgleda kao da je garderoba deo njene ličnosti, kao da joj pasuje svaki detalj na njoj, od boje kose do priveska za ključeve. Ona ume da se obuče u skladu sa prilikom, svojim stasom i statusom.

Ko je za vas modna ikona današnjice?

- Modne ikone danas su bivši top-modeli koji u pedesetim izgledaju sjajno, žene vrhunskih sportista kao što su Viktorija Bekam i Jelena Đoković, koje imaju novac da žive opušten život kakav svi priželjkuju, ali i prve dame, na primer, Mišel Obama ili Karla Bruni.

Ko je zaslužan za to što ste svoja interesovanja fokusirali na modu?

- Modu sam počela da pratim još kao devojčica u osnovnoj školi. Tada si morao da se dovijaš da bi došao do nekog trendi komada, da ga sašiješ ili da ti ga neko donese iz inostranstva, a kamoli da ceo stil baziraš na onome što ti se stvarno sviđa i što je u trendu. Naprosto, toga nije bilo na tržištu. Modnu rubriku sam u medije uvela jako davno, na radiju, na preporuku mog starijeg kolege Dušana - Dude Ostojića. On je tada često boravio u Parizu i dao mi je ideju da pratim tu oblast koja u to vreme kod nas uopšte nije bila zastupljena. Sve je počelo kao jedna rubrika na `Indeksu 202`, potom je nastala moja radio-emisija `U trendu`, a ubrzo potom i televizijsko izdanje, pa onda česta putovanaj na svetske modne smotre i `nedelje mode`. Ostalo znate.

Trenutno ste na odmoru. Kakvi su vaši utisci nakon završetka prve sezone "Ženske TV"?

- `Ženska TV` naišla je na odličnu reakciju publike. Leto ću iskoristiti da generišem nove ideje i teme. Upravo razvijamo šest novih formata, a pridružiće nam se još dvoje vrlo poznatih televizijskih lica, ali o tome više kada dođe septembar. Mislim da ćemo uspeti da pokrijemo skoro sve aspekte ženskih interesovanja i potreba. Pošto je `Ženska TV` lajf-stajl kanal, mnogo toga je interesantno i za muškarce. Najzad, ako žele da razumeju žene, naš program će im svakako biti od pomoći.

Ispunili ste sebi dugogodišnju želju da kreirate sopstvenu kolekciju "Snežana Dakić za PPG". Šta vas je motivisalo da se upustite u kreatorske vode?

- Godinama, osobe koje su prepoznate i zapažene po svom stilu, ili su uzor drugima, potpisuju svoje kolekcije, a nisu modni kreatori. Od Kejt Mos, preko Dženifer Lopez, do Sare Džesike Parker, Dejvida Bekama i Jelene Janković. Ima i onih koji otvaraju koncept-prodavnice, poput urednica italijanskog i japanskog `Voga` u kojima svojim izborom kolekcijama daju lični pečat.

Neki su vaš novi angažman ispratili aplauzom, drugi su se pitali šta će Beogradu i Srbiji još jedna modna kreatorka. Kako se nosite sa zluradim komentarima?

- Naravno da ima zluradih, koji će dočekati na nož i komentarisati: `Eto, i ona postala modni kreator`. Pogrešno. Ja nisam postala modni kreator, ja sam svoje zvanje i profesiju stekla pre dvadeset i kusur godina, kada sam diplomirala na Filološkom fakultetu. Meni kolekcija ne treba da bi se `zvalo` da imam zanimanje. Naprotiv. Prema tome, neka se dušebrižnici ne brinu za moje modne kvalifikacije, a kreatori neće imati konkurenciju, jer su moji modeli prilagođeni srpskom standardu i običnoj ženi, a ne malobrojnim ekskluzivnim kupcima. Dakle, u cenovnom su rangu multinacionalnih brendova, kao što su `H & M`, `Zara`, `New Yorker`, `Mango`, `Oviese`, možda i povoljniji, a po kvalitetu materijala, izradi i dizajnu pariraju autorskim kolekcijama. Dakle, ciljna grupa nam je različita, ali isto tako će i osobe koje imaju novac, a nisu snobovi, pre kupiti pet mojih haljina ili kombinezona i izgledati sjajno, nego jednu skupocenu.


Najavili ste i kolekciju za devojčice, u čemu ćete imati i pomoć vaše kćerke. Da li ste odustali od te ideje?

- Ideja da se napravi kolekcija za mlađe devojčice i dalje postoji, ali još nije trenutak. Mada se moda mnogima može činiti kao unosan posao, nije baš tako. Ono što se proizvede trebalo bi i da se proda. Konkurencija na tržištu je velika, a kupovna moć građana mala. Tako da se na kreaciji ništa ne završava. Tu tek počinje. Zato u poslednje vreme često odgovaram na pitanje zašto su mi modeli tako jeftini. Moj odgovor je - da bi ljudi mogli da ih kupuju, a ne da ih držim izložene i da skupljaju prašinu samo da bi se vodilo kako imam modnu marku i kako je ona skupa. Da sam htela kolekciju skupih haljina, to sam mogla svake godine u poslednje dve decenije da stvorim. Ali kome prodavati sve te stvari? Zato podvlačim da se ulaskom u tekstilnu industriju ljudi nose sa tržištem. A njegovi zakoni su surovi. I put do zarade nije kratak.

Šta radi i kako ovog leta izgleda "žena u trendu"?

- Preporučujem ženama da iskoriste leto da srede svoje misli, svoj životni prostor i, ako je moguće, sebe. Dakle, znam da je naporno, ali pokušajte da se izborite sa svojim lošim navikama u ishrani i stilu života. Leto je vreme odmora i sporijeg ritma posla, pa je to prilika da se donesu neke krupne odluke. Recite sebi: `Više ću da se krećem, neću jesti peciva i testenine, naročito ne uveče, neću sebe čašćavati slatkišima, a depresiju neću lečiti noćnim obrocima, nego čitanjem dobre knjige, gledanjem odabranih serija i šetnjom.` Znam da je preveliki zadatak brinuti i o sebi, pored svih i svega o čemu savremena žena vodi računa, ali jedino tako žene danas mogu da budu zadovoljne sobom. Moraju da pristanu na to da rade na sebi.

Kako vi trenutno radite na sebi?

- Trudim se da vežbam, makar samo hodala po traci dvadeset minuta i uradila iskorake i trbušnjake. Jedem malo, to jest dovoljno, kako bih mogla da priuštim sebi onaj šorts s početka intervjua, bez koga leto ne mogu da zamislim. Laura me je navela da probam jogu i krenućemo zajedno na jedan vid terapeutske joge. Mislim da sam zrela za tu lekovitu aktivnost, jer i to je pitanje odluke. Kombinovaću je sa fitnesom.

Uspevate li u potpunosti da se "isključite" i zaboravite na obaveze?

- Pokušavam da funkcionišem u ritmu `praznog hoda`, uz minimum zadataka koje sebi dnevno namećem. Ako ste mislili da je moj `prazan hod` dokolica i besposličarenje, prevarili ste se. Jer, dok ne snimam nove emisije i ne uređujem televizijski kanal, radim na novim modelima za kolekciju jesen-zima, i to mi je julski zadatak. Sa stručnim saradnicima iz firme `Pro piu grande` upravo šijemo probne modele od zimskih materijala i spremamo se da naše žene lepo i moderno stilizujemo. Ekskluzivno ću vam otkriti da sam sazrela i za svoju prvu knjigu, koja za sada nosi logičan i jednostavan radni naslov `Snežana`.

Izgleda da odlučnije nego ikada sledite svoje snove. Šta vas pokreće?

- Volim svoj život i živim kako želim jer sam se puno trudila da zaslužim taj luksuz, mada su moje želje prilično realne i dostižne. Inspirišu me moj ispunjen život i pogledi na svet, informišem se, pratim savremene tendencije i uspešno ih primenjujem. To je ono što me pokreće, unutrašnji poriv koji nastavljam da sledim.

Komentari (0)

Loading
Deana Đukić Mirko Tabašević