Verica i Veljko: Odmor na točkovima i poseta ulicama Devet patuljaka i Plavog zeca (foto)

Autor: | 10/09/2016

Otkako je pre skoro tri godine uplovila u bračnu zajednicu sa umetnikom neobičnog senzibiliteta, naša poznata dizajnerka Verica Rakočević promenila je mnoge navike.

Njen suprug, kompozitor Veljko Kuzmančević probudio je u njoj duboko skriveni avanturistički duh, pa danas umesto komfora radije bira nesvakidašnja iskustva.

Tako je skladni bračni par ove godine krenuo na letovanje kamionetom kojim su obišli veliki deo Grčke, a posetili su i Makedoniju, a potom i Kopaonik.

- Sa pređašnjim navikama, kada je moj odmor podrazumevao samo rizort u kome imam sve pogodnosti, sa velikom rezervom prihvatila sam odlazak na more kamperom, što je, naravno, bila Veljkova ideja. Da mu ne bih zvocala, potrudio se da iznajmi luksuzni kamper, mnogo veći nego što nam je realno bilo potrebno. Na moje veliko iznenađenje, dogodilo se da sam postala zaljubljenik u ovu vrstu slobode koju pruža “odmor na točkovima” - počinje priču Verica i objašnjava da su na početku letovanja imali incident u Makedoniji, ali da im to nije pokvarilo ostatak putovanja.

- Naša prva destinacija bio je Ohrid, gde sam se našla posle pola veka i ponovo imala priliku da obiđem „Sveti Naum“. Makedonci su topli, divni i srdačni, ali, nažalost, desila nam se velika neprijatnost koja nema veze sa njima. Bili smo parkirani na obali jezera i jedva čekali jutro da gledamo izlazak sunca i pijemo kafu. Negde oko jedan posle ponoći Veljko me je probudio, stavio mi ruku na usta i rekao da su neki ljudi pored kampera. Pretrnula sam i još više me je obuzeo strah kada sam čula da nam na albanskom psuju srpsku majku. Najjeziviji deo razgovora bio je kada su se dogovarali da li da zapale kamper ili da uđu i da nas ubiju. Zaista sam ponosna na Veljka, koji je bio toliko priseban da je puzeći došao do volana, u sekundi razgrnuo zavesu sa šoferšajbne i upalio kamper. Nismo stajali sve dok nismo prešli grčku granicu.

Posle pretrpljenog straha, Verica i njen suprug shvatili su da neprijatnost koju su doživeli ne sme da im pokvari odmor, i već na prvoj sledećoj stanici, na Krfu, zaboravili su na sve ružno što im se dogodilo.

- Priroda na Krfu je čarobna, a glavni grad pleni toplinom, lepotom i divnim ljudima. Bili smo u malom kampu u Ipsosu, čiji je vlasnik, koji drži i restoran, jedan od najbogatijih i najdivnijih ljudi na Krfu. Glavni kuvar Gojko, predivan Hercegovac, svakodnevno nam je pravio različite specijalitete. Iznajmili smo motor i za četiri dana obišli smo čitavo ostrvo, kupali se u pustim uvalama i bili kao Robinzoni. Sledeća destinacija nam je bila prekrasna Lefkada sa njenim tirkiznim morem. Prednost naše pokretne kuće na moru je što onoga trenutka kada osetite trunčicu dosade idete dalje. Tako smo obišli i „prvi prst“ Halkidikija, pa smo otišli u Sitoniju, a odatle na suprotnu stranu poluostrva, u najlepši kamp „Platani“. Tamo smo iznajmili brod, koji Veljko odlično vozi, i obišli celu obalu „drugog prsta“. Najdivnije je bilo u ribarskom selu Sidri, u kome smo pravili predah od vožnje brodom. Sveža riba, vino i tumaranje po uličicama malog Sidrija snažno mi se urezalo u sećanje i anuliralo efekte svih luksuznih hotela. Uveče kada zamre žamor ispred kampera, Veljko i ja provodili smo najlepše večeri. Zato smo odlučili da nam sledeće godine kamp „Platani“ bude baza, a onda ćemo motorom ići na Atos, a Veljko će obići i Hilandar - iskrena je Rakočevićeva, koja je sa svojim partnerom posle boravka na moru otišla i na Kopaonik, gde ih je sačekala temperatura od samo pet stepeni.

- Zahvaljujući grejanju u kamperu nismo se smrzli, ali smo samo posle jedne noći krenuli nazad za Beograd. Međutim, onda smo naišli na dečje odmaralište “Stanišići”, koje se nalazi u podnožju planine Goč. Tamo su nas sačekale ulice Devet patuljaka i Plavog zeca, veštačko jezero, stari telefon kojim zovete kelnera u dvorištu i deca koja se igraju bez vike. To je možda ostavilo najjači utisak na mene na čitavom odmoru.

Po povratku sa odmora, dizajnerka sa najdužim radnim stažom nastavila je rad na novoj kolekciji “No Limit”, koju će prikazati na reviji 24. septembra, a čitav događaj biće humanitarnog karaktera.

- Zahvaljujući vlasnici zlatare i juvelirnice “Diamond spot” nedavno sam saznala za Odeljenje nefrologije u bolnici u Tiršovoj, koje sam posetila, i bila sam dirnuta stanjem koje sam zatekla. Zato sam odlučila da koliko je u mojoj moći pomognem i okupim humane ljude u toj misiji, a revija će biti povod da se okupe ljudi dobrog srca. Nema nikakvog uplaćivanja novca na račun, već samo postoji spisak potrepština kako bi se deci koja tamo leže olakšao život. Nove modele ću kao i prethodno prikazati na otvorenom, u centru Beograda, uz pomoć ustanova koje daju saglasnost za održavanje takvih manifestacija. Ukoliko budu bila potrebna sredstva za organizaciju, pokušaću da pronađem sponzore, ali ako se to ne desi, sama ću, kao i poslednja dva puta, platiti svoju reviju - iskrena je Verica, koja nam je objasnila da naziv njene kolekcije “No Limit” ima simboličko značenje, a izrađena je od najkvalitetnijih materijala kao što su kašmir, vuna, svila, koža i krzno.

- Modeli su inspirisani ženama koje su moji klijenti i tu nema ograničenja u godinama i konfekcijskom broju, a prezentacija modela nema limita u humanosti. Tim povodom imaćemo vrlo interesantna iznenađenja na pisti. Logo za kolekciju i manifestaciju uradio je Veljko, a on je i autor muzike koju će sa svojim orkestrom izvesti tokom revije.