Uz ove vežbe ste na pola puta da prestanete da pušite

pusenje

Vežbe koje je kreirao dr Maks Pemberton pomažu vam da objektivno sagledate vaše loše navike, te da samo i isključivo uz pomoć uma efikasno ostavite cigarete.

Vežba broj 1

Napišite šta je ono što najviše volite u vezi sa cigaretama i zašto. Nije ni važno kako će ta lista da izgleda, važno je da počnete da preispitujete svoja razmišljanja o tome šta je ono što vam cigarete pružaju – sigurno ima nešto, jer zašto biste uopšte pušili?

Vežba broj 2

Sada napišite listu svega onoga što vas sprečava u nameri da prestanete da pušite. Ovo će možda biti teže nego što zvuči.

Pušenje je nešto što radimo bez prevelikog razmišljanja u većini slučajeva, a lako nam je da stvorimo mitove i iluzije kojima pravdamo zašto nastavljamo sa lošom navikom. Da li je upravo to ono što vas sprečava da pušite? A šta je ono što vas plaši?

Napišite listu i pogledajte objektivno – da li su to razlozi zbog kojih nećete da ostavite cigarete ili su to razlozi da nastavite?

Vežba broj 3

Vratite se na listu iz prvog vežbanja i kreirajte novu listu u kojoj ćete navesti šta će vam prestanak pušenje pružiti. Koje su dobrobiti prestanka? Zašto treba prestati? Koji su vaši razlozi da prestanete?

Iako vam tako ne izgleda, ali sve što ste zapisali u prvom vežbanju je iluzija. Iako razlozi zbog kojih pušite izgledaju vrlo realno, nisu. Sve na toj listi je pokušaj vašeg uma da opravda nešto što zapravo nema smisla.

Svi znamo da je pušenje loše za nas. Ne samo što trošimo velike svote novca, već će nas ili ubiti ili ozbiljno razboleti. Naš um ovde ima veliki hendikep – želimo da radimo to iako znamo da je loše i ubija nas.

U psihologiji ovaj problem se naziva kognitivnim neskladom – kada su naše msili u neskladu jedne s drugima. Upravo i nastavljate s pušenjem da bi vaš um rešio nesklad i ne bi došlo do konflikta misli.

Na primer, nikotin uopšte ne ublažava stres kao što se veruje. Nije dobro da ostaje u našem organizmu, tako da pušači većinu svojih dana provode u neprekidnom stanju blagog povlačenja nikotina.

Možda se mali deo stresa oslobađa samim činom pušenja, ali ubrzo začarani krug ponovo počinje.

Štaviše, u cigareti ne postoji ništa što nas smiruje – one povećavaju krvni pritisak i ubrzaje srca, te doprinose stresu. Sve što pušenje radi jeste da obnavlja nivo nikotina u krvi. Sa ovim na umu prelazimo na finalno vežbanje.

Vežba broj 4

Zamislite da ste advokat. Cigarete su na suđenju, a vi ih branite. Već imate dovoljno informacija iz prvog i drugog vežbanja. Zamislite da morate da ih branite pred sudijom i porotom, te da morate biti vrlo ubedljivi. Igrajte na kartu emocija i koristite što više emotivnih fraza.

Sada zamenite strane i zamislite sebe u ulozi tužioca. Iznesite optužbe protiv pušenja iz treće liste. Vaš zadatak je da ubedite sudiju i porotu da su argumenti druge strane gomila besmislica.

Način na koji napravite slušaj jedne i druge strane oslikava ono što se dešava u vašoj glavi dok pušite. Srećom, brzo ćete shvatiti da ovakve vežbe pomažu da objektivnije sagledate čitavu situaciju, a upravo je to ono što vam je najvažnije pri ostavljanju cigareta.

superzena.netGuliver/Thinkstock

Više o temama: