Meditacija – drevni način za oslobađanje od stresa

ThinkstockPhotos-Meditacija

Meditacija je indijska tehnika za umirenje uma i dovođenje u stanje bez misli. Do pre nekoliko godina kod nas se nije mnogo znalo o ovom veoma korisnom drevnom načinu za oslobađanje od stresa, pa je samim tim bio i mistifikovan. Uglavnom se poistovećivao sa stanjem transa, a u ekstremnim slučajevima i sa sektama. Međutim, posle velike popularizacije meditacije, prvenstveno u Americi u višim slojevima društva, ovaj oblik relaksacije proširio se i na zemlje Evrope i prestao je da bude karakterističan samo za stanovnike Azije. Danas je ova vrsta opuštanja rasprostranjena u čitavom svetu, a sve više i u našoj zemlji.

Zbog brzog i stresnog načina života u savremenom dobu, relaksacija je svima preko potrebna, a ona se najefikasnije postiže meditacijom, pa je zato sve više njenih zagovornika, kako u alternativnoj tako i u klasičnoj medicini. Blagotvorno dejstvo na fizičko i pshičko zdravlje je čudotvorno jer snižava krvni pritisak, poboljšava rad srca, nivoa šećera u krvi i podstiče lučenje serotonina, takozvanog hormona sreće.

Ukoliko ste odlučili da počnete da praktikujete meditaciju, morate da znate da koliko god ovaj vid tehnike jednostavno zvuči, u praksi nimalo nije lak. Naš um naučio je da u svakom trenutku razmišlja o nečemu. Da biste postigli stanje bez misli, potrebni su vam redovne vežbe i upornost.

Kada počnete da meditirate, najvažnije je da sebi obezbedite mesto na kome znate da vas niko neće uznemiravati i da isključite mobilne telefone. Možete da meditirate u sedećem položaju, najbolji je položaj lotusa, a bitno je da vam kičma bude prava i da ste se udobno smestili. Ako vam ovo ne zvuči dovoljno dobro, sedeći možete zameniti ležećim položajem. Tada je najvažnije da vam noge bude razmaknute pod uglom od oko trideset stepeni, da su stopala blago okrenuta ka spoljnoj strani, i da vam dlanovi budu podignuti ka plafonu.

Kada ste se udobno smestili, sledi najteži deo – naterati svoj um da se oslobodi misli. U početku će vam to biti veoma teško, ali se trudite da svaku misao koja vam dođe samo primetite i odbacite, bez dublje analize. Jedna od tehnika da misli iz svakodnevnog života ne dopiru do nas jeste da brojite svoje udahe i izdahe unazad, počnite, recimo, od sto. Svaki put kada pogrešite vratite se na početak. Na ovaj način bićete skoncentrisani na svoje udahe i izdahe, a samim tim i na vas same u sadašnjem trenutku.

Drugi način da započnete vaš duhovni put na lak način je vođenje meditacije, kojih ima na hiljade na internetu, a najviše na Jutjubu. Izaberite neku koja vam odgovara i uz pomoć obučenog vodiča sigurno ćete uspeti da potpuno opustite svoj um i telo.

Stručnjaci smatraju da je petnaest minuta meditacije svakog dana sasvim dovoljno za njeno blagotvorno dejstvo. Ali, morate biti uporni i nikada ne smete da preskočite meditaciju. Procenjuje se da se prve blagotvorne promene osećaju već posle mesec dana redovnog meditiranja. Ako pravilno koristite ovu tehniku, vaše zdravstveno stanje će sigurno biti bolje, bićete mnogo raspoloženiji, nasmejaniji i različiti negativni uticaji sredine neće moći da štete vašem emotivnom stanju.

Oni koji godinama redovno meditiraju tvrde da u procesu umirenja svojih misli dobijaju odgovore na mnoga životna pitanja i nedoumice, spoznaju višu stranu svoje ličnosti, otkrivaju šta je ono što istinski žele u životu i sa lakoćom postižu ciljeve meditacije, kojih ima na hiljade na internetu, a najviše na Jutjubu. Izaberite neku koja vam odgovara i uz pomoć obučenog vodiča sigurno ćete uspeti da potpuno opustite svoj um i telo.

Snežana MiloševićGuliver / ThinkstockPhotos

Više o temama: