Kako postići i održati savršenu težinu?

zdravlje ishrana kilogrami vežbe

Bez obzira da li ste već postigli svoju idealnu težinu ili ste tek na putu do tog cilja, postoji nekoliko zlatnih pravila koja mogu da vam pomognu.

Jedite pravu hranu

Kutije na policama pune prerađenih namirnica nisu hrana. To je nešto što je jestivo zahvaljujući mnoštvu sastojaka koji takođe nisu hrana.

Najlakši način na koji možete postići idealnu težinu je ishrana koja se sastoji od neprerađenog voća, povrća i mesa.

Jedite kad ste gladni, a stanite kad ste gotovo siti

Ako stvarno uživate u obroku, lako će vam se dogoditi da još koji put napunite tanjir. Nemojte! Prestanite da jedete pre nego što budete siti između ostalog i zato što osećaj sitosti uvik kasni – jednom kad “ne možete više” znači da ste već previše pojeli.

Takođe, nemojte jesti zbog stresa ili iz navike. Jedite samo kad ste stvarno gladni.

Obraćajte pažnju na ono šta jedete

Zbog sve bržeg stila života sve smo manje svesni onoga što činimo. Dobar deo dana isključeni smo i jurimo na “autopilotu”. Zbog istog razloga jedemo ono što ne bismo trebali, poput slatkih stvari na putu do posla ili brze hrane na radnom mestu.

Nemojte jesti dok radite nešto drugo. Kad jedete, uživajte u obroku i obratite pažnju na ono što stavljate u usta. Ukratko, jedite ono što volite i uživajte!

Manje vežbajte, ali se više krećite

Ne podcenjujte važnost kretanja. Ne morate trčati maratone ili dizati tegove od 50 kilograma – važna je, zapravo, samo fizička aktivnost u uspravnom položaju. Što god da radite, a da ne sedite, korak je u pravom smeru.

Dovoljno je, umesto liftom, popeti se stepenicama ili biciklom, a ne automobilom doći do posla. Takođe je dobro da malo prošetate i tokom rada. Jednostavno ustanite i napravite mali krug po kancelariji.

Trebaju vam mišići

Naša tela troše vrlo malo kalorija kad vežbamo (oko 15 posto dnevne potrošnje). Najveći potrošač kalorija je naš metabolizam (oko 70 posto).

Jedan od načina na koje možetze da ubrzate metabolizam i povećate potrošnju kalorija stvaranje je mišića. Ukratko, morate početi da dižete tegove, a trčanje i joga neće vam pomoći u tome.

Okružite se zdravom hranom

Kad se kamera u filmu zadrži na nekome ili nečemu duže nego što se čini uobičajeno, možete pretpostaviti da će se ta osoba ili predmet kasnije ponovo pojaviti u ključnom trenutku. Drugim rečima, kad je nešto predugo u kadru, velika je verovatnoća da će kasnije biti važno.

Ista stvar važi i za život. Ako u svom okruženju imamo lošu hranu i piće, gotovo ćemo sigurno, pre ili kasnije, posegnuti za njima. Ali ako se okružimo zdravom hranom, onda nemamo razloga za brigu.

Niko nije savršen – važan je samo napredak

Postizanje idealne težine rezultat je sporog i upornog truda. Svaka stvar s vremenom postaje sve lakša, pa tako i mršavljenje.

Važno je samo da imate strpljenja i ne predajete se jer ne dobijate onakve rezultate kakve ste očekivali. Ako imate istu težinu kao i prošle nedelje, to znači da se niste ugojili, pa i to može biti pozitivna stvar – sad znate šta i kako da jedete i koliko treba da vežbate da biste ostali na trenutnoj težini.

Nemojte da se živcirate kad stvari ne idu kako ste ih isplanirali. To se svakome događa. Naučite da ne popustite stresu i lošim navikama.

Male životne promene kojih se čvrsto držite ima će s vremenom vidljive posljedice. Na primer svakodnevne šetnje, spavanje punih osam sati i zdrava ishrana nesumnjivo će poboljšati vaš život i stanjiti vaš struk.

Nastavite da se informišete i budite srećni

Nova istraživanja sprovode se svaki dan, a sa svežim saznanjima dolaze i drugačiji načini ishrane i vežbanja – možda učinkovitiji, a možda jednostavno ugodniji ili prikladniji. Bilo kako bilo, jedini način do dođete do idealne težine je zdrav život ispunjen smehom i dobrim osećajima.

tportal.hrguliver/thinkstock

Više o temama: