Samo dve nedelje su dovoljne da se uverite u sve blagodeti limuna

Zašto ne mršavimo i kada smo na dijeti?

Svako ko je ikada bio na dijeti je sasvim sigurno u jednom trenutku postavio sebi ovo pitanje. Zbog čega se dešava da, i pored izgladnjivanja i odricanja od omiljenih poslastica, ne uspevamo da oslabimo? Problem je u lošem varenju. Kada naš probavni trakt ne radi kako treba, naše telo nije u stanju da apsorbuje nutrijente koji su mu potrebni da bi sagoreo masnoće. Zbog nedostatka neophodnih hranljivih materija, javlja se pojačan osećaj gladi. Loše varenje dovodi i do taloženja toksina u telu zbog čega se osećamo tromo i bezvoljno. Ovaj problem možete da rešite ako u svoju ishranu uvrstite limun, i to ne samo sok već i njegovu koru.

Citrusna kiselina za bolje varenje

Limun je izuzetno bogat citrusnom kiselinom koja u kombinaciji sa drugim kiselinama i enzimima podstiče lučenje želudačnih sokova i, samim tim, pospešuje varenje. Osim toga, zahvaljujući svojoj kiselosti limunov sok neutrališe „loš“ uticaj hrane na naše zdravlje. Naime, on sprečava podizanje nivoa šećera u krvi do koga prirodno dolazi kada u svoj organizam unosimo hranu. Još jedna dobra stvar kod limuna je što njegova kora sadrži pektin koji je bogat vlaknima. Osim što stvara osećaj sitosti, ovaj važan nutrijent igra presudnu ulogu u poboljšanju varenja, piše Gloria.rs.

Uravnotežen jelovnik uz poneki slatkiš

Limun dijeta nije rigorozna, već je zdrav, uravnotežen jelovnik koji vam dozvoljava da se povremeno počastite i namirnicama koje su najčešće zabranjene, kao što je čokolada. Ono što morate da poštujete jeste da svakog dana na prazan stomak popijete čašu sveže ceđenog soka od limuna razblaženog mlakom vodom. U toku dana, makar jedan obrok mora da sadrži koru ili sok od limuna. Kod ove dijete nema brojanja kalorija, porcije su umerene i jede se uvek u određeno vreme. Ukoliko se desi da osećate glad i kad ste završili s obrokom, sačekajte 20-ak minuta. Vašem mozgu je potrebno malo vremena da shvati da ste siti.

Prednost dijete s limunom je u njenoj jednostavnosti. Ipak, postoji nekoliko pravila kojih je neophodno da se pridržavate ukoliko želite da istopite masne naslage i oslobodite se suvišnih kilograma.

1. Da biste pokrenuli sistem za varenje, neophodno je da svakog jutra pijete sok od limuna s mlakom vodom. Čaj i kafu svedite na minimum, a poželjno je da izbegavate alkohol, zaslađene i gazirane sokove.

2. Jedite bar pet porcija povrća i voća dnevno. Gotovo sve povrće i većina voća spada u niskokalorične namirnice koje su bogate vitaminima, mineralima, vlaknima i drugim nutrijentima koji poboljšavaju imunitet, uravnotežuju rad hormona, opuštaju nervni sistem, pomažu varenje i gubitak kilograma.

3. Regulišite nivo šećera u krvi. Poprskajte jelo sokom od limuna i smanjićete šećer u krvi za oko 30 %. Možete da koristite i koru! Začinite supu, pospite salatu ili piletinu i ribu narendanom korom.

4. Sprečite taloženje masti. Namirnice poput belog hleba, pirinča, krompira ili kornfleksa podižu nivo šećera u krvi, što rezultira taloženjem masnih naslaga. Jedite integralni pirinač, zeleno povrće, proteinske namirnice i voće s manjim procentom šećera.

5. Nemojte da preterujete sa nemasnom hranom. Vašem telu su potrebne i određene masnoće, a najbolje je da koristite namirnice sa nezasićenim masnim kiselinama kojih najviše ima u maslinovom ulju, ribi…

6. Izbegavajte prerađenu hranu, jer sadrži skriveni šećer i hemikalije koje opterećuju rad jetre i otežavaju varenje. Jedite sveže namirnice, a preporuka je da uz svaki ručak i večeru imate salatu od svežeg povrća.

7. Jedite polako! Žvakanje opušta mišiće donjeg stomaka i podstiče varenje. Ako hrana nije dobro sažvakana, hranljive materije se teže oslobađaju, a varenje usporava.

Redovni treninzi u kombinaciji sa ovim dijetalnim jelovnikom učiniće da za već dve nedelje osetno oslabite, povratite energiju i poboljšate imunitet!



Primer jelovnika limun dijete

Čim ustanete: čaša sveže ceđenog soka od limuna razblažena mlakom vodom

Doručak: činija voćne salate sa 2 kašike ovsenih pahuljica i 3 dl sojinog mleka ili obranog jogurta

Užina: 8 neslanih badema, čaša voćnog soka bez dodatog šećera

Ručak: tanjir čorbe od povrća, 2 kriške integralnog hleba, činija salate posute narendanim sirom

Užina: 2 ovsene pločice premazane kašikom svežeg sira i paradajz

Večera: riba, parče tofua ili komad pilećeg belog mesa pečenog na roštilju i začinjenog limunovim sokom i maslinovim uljem, blanširano povrće (kelj, spanać…) posuto kašikom susama, pečena jabuka prelivena javorovim sirupom i posuta cimetom

Hellomagazin.rsGuliver/Getty

Više o temama: