Kako da smanjite stres za samo tri minuta?

Život je pun izazova koje stvaraju stres i nemir. Stavili ste ključeve negde i sada ih jednostavno ne možete pronaći, a već kasnite na posao? Da li šef zahteva od vas nemoguće?

U takvim trenucima potreban vam je pouzdan i efikasan način da se smirite. Tehniku zadržavanja daha koristile su specijalne jedinice mornarice i službe za brzo reagovanje. Odnosno, ljudi koji rade u zaista stresnim uslovima. Suočeni sa opasnošću ili mogućom pretnjom, instinktivno prelazite u režim kada imate dve mogućnosti: da pobegnete ili da pobedite.

Čak i nakon blage stresne situacije, telu će možda trebati do 45 minuta da se vrati u stanje ravnoteže. Zato vežba disanja o kojoj govorimo, u pravom smislu te reči, može vam spasiti život. Naučiće vas kako da reagujete na stres, piše Lovesensa.

Ova tehnika se još naziva i tehnika “bokserskog disanja”.

Kako duboko disati

Možete početi sa tehnikom “bokserskog disanja” , a kasnije promeniti vreme udisaja i izdisaja.

Tehnika “bokserskog disanja” prilično je jednostavna. Prvo pomoću dijafragme udišete dok ne izbrojite do četiri, a zatim polako izdahnete, takođe brojeći do četiri.

Potrebno je da vam tokom vežbe disanja leđa budu ravna i da napunite cela pluća vazduhom.

Jednom kada naučite jednostavnu tehniku, možete promeniti frekvenciju udisaja i izdisaja. Počinjete od broja 4 (udisaj) do 8 (izdisaj). Tada možete promeniti frekvenciju na 8:16, 10:20, 22:44, pa čak i 30:80.

Sve je zaista tako jednostavno. Dovoljno je samo tri minuta (ili čak manje) da biste pronašli stanje mirovanja čak i u najstresnijim situacijama.

hellomagazin.rsguliver/thinkstock

Više o temama: