Keto dijeta – Vitki u novogodišnjoj noći

Keto dijeta – Vitki u novogodišnjoj noći

31/01/2020

0

Keto dijeta je jedna od najpolularnijih dijeta, kojoj nisu odolele ni poznate ličnosti širom sveta. Sa njom su najpre krenule Hali Beri, Gvinet Paltrou, Kortni Kardašijan i Adriana Lima. Preporuka ove dijete se zatim munjevitom brzinom proširila planetom.

https://www.instagram.com/p/B1bku21FSBl/?utm_source=ig_web_copy_link

Sa približavanjem Nove godine, sve češće se razmišlja o tome hoćemo li moći da obučemo željenu haljinu u kojoj ćemo gledati poput svetskih zvezda. Kako se tokom hladnijih dana i u vreme slava pojavio višak kilograma, pred najluđu noć najčešće se pribegava dijetama koje će za kratko vreme dati najbolje rezultate.

Keto dijeta pred Novu godinu – Svaki početak je težak

Kao na početku mnogih dijeta, uvođenje keto-dijete može uzrokovati glavobolje i pad energije. Ljudsko telo je naviknuto da ugljene hidrate koristi za proizvodnju energije. Zato njegovo prebacivanje na korišćenje masti kao osnovnog izvora energije uzrokuje opštu slabost organizma. To stanje je poznato pod nazivom keto grip.

Međutim, to su prolazni efekti koji nas ne smeju omesti u nameri da na novogodišnjoj proslavi izgledamo kao filmska diva. Svaka promena zahteva privikavanje. Tako će se naše telo brzo prilagoditi novom načinu ishrane i postići željene rezultate za Novu godinu. 

Keto dijeta – Koje su namirnice dozvoljene, a koje zabranjene?

Ketogena ili keto dijeta, zasniva se na povećanju nivoa ketona u krvi i podrazumeva unošenje masti i proteina (sir, jaja, masnoće, riba i meso). U toku ove dijete, treba izostaviti ugljene hidrate (belo brašno, krompir, pirinač, mahunarke). Tri redovna obroka, kao i svakodnevna fizička aktivnost, obavezni su uslovi koji se moraju poštovati. Telo tako postaje mašina za sagorevanje masti jer nagomilane masnoće u organizmu koristi za proizvodnju energije.

Kao i u većini drugih dijeta, i keto dijeta zahteva poveća unos vitamina i vlakana. To zahteva pojačano konzumiranje svežeg voća i povrća. Krastavac, kupus i zelena salata uvek su dobar izbor.

I druge vrste povrća dozvoljene su u ovoj dijeti: paprika, tikvice, pečurke, karfiol i dr. Takođe, može se uživati i u voću i povrću iz uvoza: čičokama i artičokama, špargli, endiviji i eskaroli.

U keto dijeti slatko se ne preporučuje. Ipak, ako ne možete bez šećera, možete jesti voće. Uz ograničenje količina, dozvoljeno je jesti bobice (jagode, kupine, maline i borovnice) i tropsko voće (banana, ananas, kokos, mango i papaja).

Od voća koje se uobičajeno može naći na domaćem tržištu, mogu se konzumirati jabuke, kruške, kajsije, šljive, grožđe i trešnje.

Među južnim voćkama, dozvoljeni su citrusi i kivi. Uvek je bolje konzumirati cele plodove, nego voćne sokove, osim ako je limun u pitanju.

Keto dijeta – Pozitivni efekti na zdravlje

Zbog preporučenog unosa zdravih masti, u toku keto-dijete slobodno se mogu unositi orašasti plodovi. Šaka oraha, lešnika, badema, pistaća, indijskog i brazilskog oraha uvek treba da su nam pri ruci.

Semenke su takođe poželjne, pa se u ishranu može uvesti seme bundeve ili golice, susama i suncokreta, čije, papaje, seme konoplje i lana.

Visok procenat zdravih masti, proteina, aminokiselina i biljnih vlakana, orašaste plodove čine izuzetno pogodnim za korišćenje u keto-dijeti. Kao i maslinovo ulje, orašasto voće ima veliku zaštitnu i preventivnu ulogu u očuvanju opšteg zdravlja organizma, naročito kardiovaskularnog, endokrinog i nervnog sistema.

Osim u regulisanju telesnih masti, keto dijeta je korisna i u regulaciji holesterola i različitih bolesti, poput dijabetesa i epilepsije. O dvogodišnjem dečaku koji se keto-dijetom borio protiv epileptičnih napada snimljen je dokumentarni film First do no harm, sa Meril Strip u glavnoj ulozi.

Možemo li biti vitki u novogodišnjoj noći uz keto-dijetu?

Neki lekari i nutricionisti misle da keto dijeta nije u potpunosti zdrava jer isključuje mnoge važne životne namirnice, kao što su mleko i hleb. Oni se ne slažu sa njenom trajnom primenom. Zato preporučuju da se u ovaj režim ishrane povremeno uključe namirnice koje su u njemu inače nedozvoljene.

Ukoliko želimo da što pre budemo spremni za najluđu noć, možda se ipak moramo strogo pridržavati spiska namirnica koje keto dijeta propisuje. Ako budemo bili zadovoljni rezultatima i osetimo da novi način ishrane prija našem organizmu, možemo se konsultovati sa nutricionistom. On će, u skladu sa našim metabolizmom i opštom zdravstvenom slikom proceniti koji vid dijete je najblagotvorniji za naš organizam.

 

Komentari (0)

Loading
hello.rs/Goran Anicic Shutterstock / Instagram

Pročitajte još