Imate povišen holesterol? Hranite se ovako!

povišen holesterol

Veoma često povišen holesterol nema mnogo veze sa viškom kilograma, već upravo sa lošim načinom života

Povišen holesterol veoma je česta boljka mnogih ljudi, bez obzira na starost. Iako se odmah pomisli da povišen holesterol imaju većinom gojazni ljudi, to baš i nje tako.

Loša ishrana, pušenje, stresan način života – samo su neki od faktora koji mogu dovesti do ove bolesti.

Kod visokog nivoa holesterola  preporučuje se stari narodni lek – pomešaju se dve kašičice meda sa 150 ml soka od šargarepe, sokom od tri limuna i 150 ml soka od rena.

Dobro promešajte i uzimajte tri puta dnevno po jednu kašičicu sat vremena nakon obroka i tako dva meseca. Smesu čuvajte u frižideru.

Lekari su dokazali da ako se artičoka redovno jede nekoliko meseci ili uzima u vidu napitka mesec dana tri puta dnevno, a potom 1-2 puta dnevno kao minimalna doza, značajno smanjuje nivo lošeg holesterola i podiže nivo dobrog.

Svako jutro borba protiv visokog holesterola počinje ispijanjem smese od soka od šargarepe i soka cvekle, a njihov odnos treba da bude 4:1. Ovo je neverovatno sredstvo za čišćenje creva.

Dijeta Ane Bekute: Izgubila 12 kilograma, skinula holesterol, a tabletu za pritisak prepolovila

povišen holesterol

Nikada nemojte mešati proteine sa ugljenim hidratima i ne konzumirajte ništa prženo, a takođe bi trebalo da se smanji unos šećera i proizvoda od testa.

Visok nivo holesterola prouzrokuje aterosklerozu, oštećenje arterija, infarkt, bol u grudima, kardiovaskularna oboljenja, moždani udar…

Povišen holesterol – tihi ubica

Simptomi povišenog holesterola se ne mogu primetiti golim okom. Oni se obično javljaju ako osoba ima simptome ateroskleroze. To podrazumeva bolove u grudima, bolove u nogama tokom vežvanja, žute fleke oko očiju, navodi “Bonapeti”.

Razlog povišenom holesterolu najčešće bude nepravilna ishrana. Pokazalo se da zasićene masti utiču na nivo holesterola. Proizvodi sa visokim sadržajem holesterola su tvrdi kačkavalj, slanina, proizvodi od testa, pavlaka, crveno meso, salame i druge namirnice.

Mediteranska hrana reguliše holesterol

povišen holesterol

Često sedenje i nedostatak kretanja, kao i suvišni kilogrami su predispozicija za visok nivo holesterola. Pušenje može uticati na povišenje holesterola, kao i alkohol.

Prevencija – veliki korak ka ozdravljenju 

Prvo i najvažniji korak jeste promena načina života, a samim tim i ishrane.

Povećajte konzumaciju pomorandži, budući da su one bogate pektinom, koji pomaže u eliminisanju holesterina, pre nego što on uspe da zapuši arterije. Zato je potrebno da se pomorandže konzumiraju cele, a ne da se cede.

Vreme je i da zaboravite na belo brašno! Zamenite ga ovsenim. Takođe, možete kupiti i obične ovsene pahuljice i jednostavno ih sameti.

Tri zablude o holesterolu

povišen holesterol

Jedite više pasulja i sočiva. Rastvorljiva vlakna u ovim namirnicama su korisna za srce i dobra su zamena za životinjske masti, koje se nalaze u namrinicama koje su bogate zasićenim mastima.

Konzumirajte sardine, one su bogate omega – 3 masnim kiselinama, koje znatno mogu smanjiti nivo holsterola, a samim tim i zapušenost arterija.

Kikiriki, bilo nepečen ili pečen sa solju, blokira apsorpciju holesterola u crevima. Kikiriki je bogat mononezasićenim masnim kiselinama.

Prirodna čokolada, koja sadrži preko 70% kakaa, smanjuje holesterol i krvni pritisak i štiti od stvaranja trombova. Zato uživajte u zdravoj poslastici i pobedite upornu i dosadnu bolest kakva je povišen holesterol.

hellomagazin.rsguliver/getty, Ata Images

Više o temama: