Peti Nacionalni dan borbe protiv raka dojke

 

Povezane vesti

Sa ciljem podizanja svesti javnosti o značaju prevencije i ranog otkrivanja najčešćeg malignog tumora kod žena u Srbiji, 20. marta je peti put zaredom obeležen Nacionalni dan borbe protiv raka dojke. Osnovan na inicijativu kompanije Avon i Fonda B92, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut” i Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije, ovaj dan је značajan podsetnik na to da je podizanje svesti o neophodnosti preventivnih pregleda od ključne važnosti za smanjenje broja smrtnih slučajeva izazvanih ovom bolešću.

Od raka dojke godišnje oboli oko 4.000 žena u Srbiji, dok 1.600 žena svake godine izgubi bitku za život. Kako bi skrenuli pažnju javnosti na važnost podrške i neophodnost zajedničke borbe, Beograd i Novi Sad će 19. i 20. marta uveče biti osvetljeni ružičastom bojom, koja simboliše borbu protiv raka dojke. Kupola Doma Narodne skupštine, Most na Adi, zgrada Skupštine grada Novog Sada i sat na Petrovaradinskoj tvrđavi samo su neki od javnih objekata i zgrada koji će tim povodom biti obojeni u roze.

Brojne poznate ličnosti, među kojima su i pevačica Sara Jovanović, TV lice Maja Nikolić i modna dizajnerka Ana Ljubinković, pružile su svoju podršku akciji i udružile snage sa kompanijom Avon, snimivši dva inspirativna videa kojima motivišu žene da redovno odlaze na godišnje preglede. Vreme je da zajedno promenimo poražavajuću statistiku, i zato vas pozivamo da podelite video o inspirativnim ženama i video o ženskim pričama sa omiljenim damama, jer u ovoj borbi moraju znati da nisu same.

Podršku možete pružiti i kupovinom Avon Jules narukvice ili drugog Avon proizvoda sa ružičastom vrpcom, od kojih je 100% bruto prihoda namenjeno kupovini najsavremenije opreme za ranu dijagnostiku i programe koji podižu svest i pružaju obuku ženama u borbi protiv raka dojke. Do sada je na ovaj način kroz Avon akciju za borbu protiv raka dojke u Srbiji od 2004. godine do danas prikupljeno i donirano više od pola miliona dolara (500.000$).

Avon Akcija za borbu protiv raka dojke

Avon Akcija za borbu protiv raka dojke postavila je Avon u prve redove borbe protiv raka dojke. Avon je danas vodeća korporacija koja globalno podržava ovo pitanje. Od kada je Avon pokrenuo Akciju 1992. godine, Avonovi programi za borbu protiv raka dojke u preko 50 zemalja su obezbedili više od 800 miliona dolara za sprovođenje istraživanja i unapređenje pristupa kvalitetnoj nezi za sve, bez obzira na platežnu sposobnost pacijenta. Avon dodeljuje sredstva različitim korisnicima, od vodećih centara za rak dojke do grassroots programa za očuvanje zdravlja dojki kako bi podržao istraživanja u ovoj oblasti i pristup nezi. Akcija je omogućila da više od 18 miliona žena širom sveta dobije besplatne mamograme i preglede dojki, obrazovao preko 145 miliona žena o raku dojke i finansirao perspektivna istraživanja o uzrocima nastajanja raka dojke i načinima prevencije. Avon prikuplja sredstva za finansiranje Akcije prodajom proizvoda obeleženih „roze trakom“ i organizovanjem događaja za prikupljanje sredstava u preko 50 zemalja godišnje, uključujući i seriju AVON 39 Šetnji za iskorenjivanje raka dojke u Americi i događaja u okviru Avonove šetnje oko sveta za borbu protiv raka dojke.  

Avon Akcija za borbu protiv raka dojke u Srbiji

Avon akcija za borbu protiv raka dojke u Srbiji pokrenuta je 2004. i od tada do danas, Avon Srbija je prikupila i donirala više od pola miliona dolara (500.000$) da obezbedi najsavremeniju opremu za ranu dijagnostiku kao i da  podrži programe koji podižu svest i pružaju neophodnu obuku ženama u borbi protiv ove bolesti. Avon sredstva prikuplja prodajom posebnih proizvoda sa ružičastom vrpcom, čiji je sav prihod namenjen podršci programa za borbu protiv raka dojke. 

Ostale vesti iz rubrike