Izložba fotografija koja najavljuje produkcije sa programa 10. Beogradskog festivala igre (5-19 april), biće otvorena 17. januara u 19h, u prostoru Robne kuće Beograd u Knez Mihailovoj ulici. Izložba predstavlja ukupno 25 fotografija iz predstava koje će na naše scene doneti Bečki državni balet, Balet Jazz Montreal, švedski Kulberg balet, Danski plesni teatar, Balet Preljokaž, MaggioDanza, Pekinški plesni teatar, Kompanija Niva Šenfilda, trupe Alias, Peeping Tom, Ultima Vez...
Izbor fotografija je načinio Andreja Nježić, umetnik koji već nekoliko godina unazad potpisuje vizuelni identitet festivala, dok je projekat nastao u saradnji sa Kulturnim centrom Beograda. Postavka će trajati do 10. februara. U istom prostoru, zakazana je promocija monografije festivala, i to 1. februara u 19h.
Monografija povodom 10 godina Beogradskog festivala igre, jeste svojevrsni zbornik produkcija koje su tokom jedne decenije postojanja Festivala prikazane domaćoj publici. Radi se o preko 120 naslova, kultnih baletskih i plesnih kompanija, ali i onih umetnika koje je naša manifestacija najavila svetskoj publici i kritici. Monografija je realizovana isključivo na engleskom jeziku, zahvaljujući mnogobrojnim prijateljima i poštovaocima festivala. Tako je dizajn potpisao kreativni tim agencije New Moment New Ideas Company Y&R, a štampu omogućio Službeni glasnik. Uvodnik za monografiju su pisali novinar Politike Muharem Šehović koji je od početka pratio Festival (izostao samo sa jedne predstave) i Ministar kulture, Bratislav Petković, dok je naslovnu stranu za ovu knjigu o igri poklonio čuveni njujorški fotograf Bil Vodman. Izbor fotografija iz predstava i kratke beleške o tome kako je festival rastao, priredio je tim Festivala, a autorska prava na korišćenje materijala poklonili su brojni fotografi posredstvom trupa koje su gostovale na Beogradskom festivalu igre.
Monografija koju su autori nazvali "DecaDance" jeste svedočanstvo o pravljenju značajnog festivala u vremenima koja nisu naklonjena umetnosti i kulturi, i u geografskom ramu u kome često nije bilo razumevanja za vrednost samog događaja. Upkos mnogim zlonamernim ili zloćudnim lokalnim vetrovima, epilog se iščitava kroz kvalitetno trajanje, brojnu publiku, naklonost svetskih i domaćih medija. Takođe, uspeh se meri podrškom mnogih institucija i kompanija koje su ulagale u realizaciju festivalskih programa, menjajući svest o umetničkoj igri, scenskoj estetici i o pozorišnom trenutku. Festival je nastao kao potreba da se promeni slika u Srbiji i o Srbiji, dok se knjiga o Festivalu danas može tretirati i kao sažeta istorija onoga što je na svetskoj plesnoj sceni bilo aktuelno u prvim decenijama XXI veka.
Pročitajte još
Veliki petak u domu Nataše Bekvalac: Kad vidite ko je zadužen za ukrašavanje jaja, istopićete se
Nataša Bekvalac ofarbala jaja za Uskrs
03/05/2024
Saznajte višePorodica ponovo na okupu: Kaća Grujić blista u zagrljaju muža, ćerka Katja najsrećnija
Katarina Grujić otputovala kod muža u Atinu
03/05/2024
Saznajte višeIrina Vukotić i zgodni doktor slave u Parizu: Ljubav i sreća više se ne mogu sakriti
Irina Vukotić i Radmilo Janković imaju veliki razlog za slavlje
03/05/2024
Saznajte višeTata, mama i Vukan: Tamara Vučić pokazala kako je ofarbala jaja, odabrala najstariju tehniku
Tamara Vučić ofarbala jaja za Uskrs
02/05/2024
Saznajte više
Komentari (0)