Venčanje i stres: Pobedite svadbenu groznicu

Postoje jednostavni načini da smanjite stres i otklonite napetost kako bi vam pripreme za svadbu bile zadovoljstvo a ne teret
Venčanje i stres
Pripreme za svadbu iziskuju mnogo napora. Za mladu svaki detalj se pretvara u veoma važan zadatak. Izbor venčanice, cipela, pozivnice za svadbu, fotograf, muzika, roditelji, za sve je potrebno vreme i vaše angažovanje. Mada su sve to prijatni zadaci, neminovni pratioci svih tih slatkih priprema su: stres, napetost i umor.
Sve to se odražava na psihu i fizički izgled, a vama je tako važno da na dan venčanja izgledate savršeno i da prosto blistate. Postoje jednostavni načini da smanjite stres i otklonite napetost. Da vam pripreme za svadbu budu zadovoljstvo, a ne teret. Telo će vam signalizirati da ste premoreni. Da biste učinili prvi korak u otklanjanju stresa, potrebno je samo da oslušnete te signale. Na primer, mogu da vam se promene navike u ishrani: da vam se pojavi enormna glad ili da sasvim izgubite apetit. Često se javljaju vrtoglavica, glavobolja, bolovi u leđima. Ostali signali premora su bol u mišićima ili alergija. Čim registrujete neki od njih, vreme je da promenite dnevni tempo. Kad vam se čini da ništa nećete uspeti da uradite na vreme i osećate da ste na izmaku snage, napravite predah. Više puta na dan prekinite sa poslovima, zatvorite oči i lagano dišite nekoliko minuta. Kad ponovo otvorite oči, osetićete se bolje. Ne dozvolite da vam dani protiču samo u pripremama za svadbu. Nađite vreme za susrete sa rođacima i prijateljima, šetnju, obilaske prodavnica. A između dve probe venčanice idite u bioskop i pogledajte neki dobar film. Kada ste napeti, vašem telu je potrebno više sna. Ako se od jutra osećate umorno, spavajte nekoliko sati više. Svaki sat nespavanja posle ponoći dodatno će vas iscrpeti, zato ne ležite kasno. Pred spavanje, da biste se opustili, prelistavajte vaš omiljeni časopis. U svakoj prilici obradujte sebe makar i najmanjim poklonom. Provedite dan u salonu za ulepšavanje, poklonite sebi tretman masaže, vrhunski manikir…
Nekoliko
dana pre venčanja priredite sebi probu svadbene šminke.
Brak je dobar za zdravlje
Prema najnovijoj studiji, dobra vest za sve bračne parove je da je, dugoročno, posvećenost braku dobra zapsihicko i fizičko zdravlje, a ta korist se povećava s vremenom. Istraživanja kažu da u proseku ljudi koji su u braku žive duže, udate žene su boljeg mentalnog zdravlja, a muškarci u bračnim vezama su boljeg zdravlja. Iz svega toga može se zakljuciti da su dobri odnosi u braku vredni truda. Smatra se da ljubav otklanja stres, mada se nama čini da to nije najpreciznija formulacija. Stres i stresne situacije postojaće u vašem životu i ako ste srećni u ljubavi, samo će vaša reakcija na njih biti drugačija – stresne situacije će vas znatno manje doticati.
Humor i nežnost najjače oružje
Organizacija svadbe ne protiče uvek
glatko. Puno stvari se događa onako kako mi to nismo želeli. Ne padajte u očajanje ako vam se pojedini planovi pokvare. Nekih od tih sitnih promašaja ćete se kasnije sećati sa osmehom ako se prema svemu odnosite s velikom dozom humora.
Zbog mnoštva obaveza mnoge mlade pred svadbu zapostavljaju mladoženju. Ne propustite da organizujete romantičnu večeru sa svojim dragim. Ljubav i nežnost su najjače oružje protiv napetosti i umora.
Zdrava ishrana i fizička aktivnost
Da bi vam koža blistala, ne smete da preskačete obroke, niti da živite na brzoj hrani i čokoladi. Potrebno je da jedete tri puta dnevno, i to 60 odsto svežeg voća, povrća i žitarica, 20 odsto belančevina (posno meso, riba) i 20 odsto masnoće u vidu biljnih ulja. Salate od svežeg povrća se lako pripremaju i efikasnije su od bilo kakve dijete. Ako se odreknete majoneza i suhomesnatih proizvoda, ne samo da ćete smanjiti broj unetih kalorija već ćete se osećati mnogo bolje. Redovno bavljenje sportom pomaže da se sačuvate od stresa. Najmanje pola sata vežbanja tri puta nedeljno dovešće vaš krvni pritisak u normalu i otkloniti vaš nemir.

 

Više o temama: