Sezona prehlada: Šta jesti da ojačate imunitet?

zdravlje_prehlada_thinkstock

Zadatak imunog sistema jeste da štiti telo od bakterija i virusnih infekcija koje izazivaju prehlade i grip. A da bi on funkcionisao kako treba, našem organizmu su potrebni vitamini A, C i E, kao i minerali cink i selenijum. Najlakši način da ove nutrijente unesete u telo jeste da jedete namirnice koje su njima bogate!

Pileća supa
Na koji način supa pomaže u prevenciji gripa? Uobičajeni simptom gripa je sekret u nosu, grudima i grlu. Studija je pokazala da pileća supa rastvara taj sekret. Bujon i rezanci obezbeđuju ugljene hidrate koji održavaju nivo energije, a ukoliko joj dodate povrće, pojačaćete količinu nutrijenata koji podižu imunitet. Ipak, kad začinjavate supu, gledajte da koristite so koja ima manji procenat natrijuma jer je ovaj mineral najčešći „krivac“ za pojavu brojnih zdravstvenih problema.

Spanać
Jedna šolja kuvanog spanaća podmiruje čak 37 % naših dnevnih potreba za vitaminom A, 30 % za vitaminom C, 20 % za vitaminom E i 15 % za cinkom. U slučaju da niste ljubitelj klasične pripreme ovog povrća, možete ga koristiti i na druge načine. Punu šaku sitno iseckanog spanaća ubacite u svoju omiljenu supu, sos od paradajza ili pilav, a sveže liske možete staviti u sendvič ili salatu!

A da li je i meso uključeno u borbu protiv prehlade, kao i koji je napitak najbolji od svih za upaljeno grlo, možete pročitati klikom na ovaj link!

hellomagazin.rsGloria.rsGuliver/Thinkstock

Više o temama: