Pustite glas: Pevanje je odlična terapija protiv stresa

Pevanje nazivaju infuzijom za smirenje, u toku kojeg se uključuje desni temporalni deo mozga koji oslobađa endorfin i oksitocin, a smanjuje nivo kortizola – indikator stresa

To što su vam rekli da ste “operisani” od sluha ili mislite da nemate pevačkog dara, ne znači da ne treba da pevate. Štaviše, pevajte svakog dana, naglas ili u tišini, više puta dnevno ili samo jednom. Istraživanja pokazuju da je ovo odlična terapija u borbi sa stresom, jer nerve napete kao struna opušta za tren oka. Pevanje nazivaju infuzijom za smirenje, u toku kojeg se uključuje desni temporalni deo mozga koji oslobađa endorfin i oksitocin, a smanjuje nivo kortizola – indikator stresa. Pesma “napada” anksioznost, čini nas radosnijim, kreativnijim i bržemislećim. Čim zapevamo, dolazi do promene određenih neurotransmitera, što pogotovo osećaju osobe sklone depresiji, jer im se u tom momentu smanjuje doživljaj usamljenosti.

Pod obavezno: Posle 40. dobra nega je nezamisliva bez ovih pravila

Pevanje povećava samopouzdanje, samosvesnost i našu sposobnost da komuniciramo sa sobom i drugima. Smanjuje stres i pomaže da više utičemo na sopstveni svet. Kada pevamo, vibracije muzike i tonova kreću se kroz naše telo, modifikujući fizičko i emotivno stanje.

Sofija Eftimiju, pevačica i profesorka pevanja iz Velike Britanije, naročito preporučuje pevanje u grupi, što znači da možete da pevate i sa prijateljima, decom, dok spremate večeru sa partnerom ili da bar jednom nedeljno odete na karaoke,pišu novosti.

– Tokom pevanja svaki član tima oseća kako vibracije muzike prolaze kroz njegovo telo, pa naša srca počinju simultano da kucaju. Grupnim pevanjem se bukvalno može formirati uniformni srčani ritam cele grupe – objašnjava Sofia.

Hellomagazin.rsGuliver/Thinkstock

Više o temama: