Po jutru se dan poznaje: Kako doručak utiče na raspoloženje

Za doručak treba izbegavati nezdrave namirnice koje sadrže veću količinu šećera, već birati one koje će vam dati dovoljno energije i potrebnih vitamina i vlakana, savetuju nutricionisti.

U zemljama poput Turske i Izraela, dan započinju sa salatom, niskokaloričnim obrokom koji će pojačati rad mozga, podići raspoloženje i nivo produktivnosti na radnom mestu, što su potvrdila i istraživanja.

Međutim, nama na Balkanu nikad ne bi palo na pamet da za doručak posegnemo za salatom, kao ni Amerikancima koji doručkuju jaja sa slaninom i pecivom ili palačinke.

Da zima prođe bez tegoba: Tri prirodna leka protiv gripa i prehlade

-Ako jedete peciva ili žitarice sa šećerom, vaše telo mora bolje da varite sastojke, a to vas može uspavati i usporiti, kaže nutricionista Kesi Pisano iz Denvera.

Jaja, celovite žitarice i povrće osiguraće vam više potrebnih nutritijenata, stabilizovati nivo šećera u krvi, produžiti osećaj sitosti i dati vam dovoljno energije da ostanete fokusirani na aktivnosti koji vas čekaju tokom dana.

Promenite navike: Zbog kojih jutarnjih rituala se zimi gojimo

Namirnice koje obiluju šećerom, a koje konzumirate za doručak, mogu da uzrokuju loše raspoloženje i slabiju produktivnost jer nivo šećera u krvi oscilira konzumiranjem tih namirnica.

Grčki jogurt ili kuvano jaje koje ćete dodati svom jutarnjem obroku pružiće vam dodatnu dozu proteina, a malo hladno devičansko maslinovo ulje biće odličan izbor za zdravlje vašeg mozga, piše Huffington Post.

Hellomagazin.rs Stil/Večernji.hrGuliver/Thinkstock

Više o temama: