Masažom protiv stresa i napetosti

ThinkstockPhotos-Masaza (1)

Često ste napeti i pod stresom, a ne znate na koji način da ga se oslobodite. Idealno rešenje za vas je masaža koja je jedan od najstarijih načina lečenja i opuštanja, zbog čega se mnogi odlučuju za ovaj prijatan oblik opuštanja. U današnjem svetu žurbe i stresa, opuštanje je najbolja moguća protivteža svim problemima. Pošto imamo malo vremena za odmor trebalo bi da ga iskoristimo na najbolji mogući način. Pošto mnogi nemaju vremena ili, bolje rečeno, naviku da redovno vežbaju, idealan način da se opuste je relaksaciona masaža, što, naravno, ne isključuje blagodet tog načina opuštanja i za sve one koji su fizički aktivni.

Kod većine ljudi, a naročito kod onih koji veći deo dana provedu pored računara, najveće zdravstvene smetnje su bolovi u ramenima, leđima, vratu i šakama. Pokušajte da masažom ublažite umor i stres. Relaks masažom postiže se opuštanje organizma sjedinjavanjem protoka energije. Ona ima za cilj negovanje tela radi podizanja opšteg zdravstvenog stanja.

Može se raditi relaksacija celog tela ili parcijalno pojedinih delova nogu, stopala, leđa, ruku, abdomena, grudnog koša, vrata i lica. Osim što smanjuje bol, masaža pospešuje cirkulaciju, aktivira rad nervnih ćelija i ubrzava metabolizam. Uglavnom počinje od sredine leđnog dela trupa i polako kružnim pokretima prati se mišić duž kičme i između lopatica, pa do kraja vratnog dela kičme. Dovoljno je samo da se punim jagodicama palčeva do pet puta ponovi jedan isti pokret. Posle toga se celom šakom i prstima mogu masirati ramena, s tim što se terapeut posebno zadržava na bolnim mestima.

Masaža je važan deo kulture zdravog življenja. Najefikasnija je kao preventivna mera u održavanju zdravlja i vitalnosti, jer kada stručan maser ili fizioterapeut redovno pregleda i masira naše telo, može uočiti i najmanje promene i pravovremeno uticati na njih.

Masaža stimuliše, oslobađa napetost i odlično je sredstvo u borbi protiv stresa, glavobolje, nesanice. Osim toga, masažom se neguje koža, koja postaje mlađa, mekša i sjajnija, njome se iz tela otklanjaju štetne materije, razgrađuje se celulit, a telo se dovodi u stanje prirodne ravnoteže. Danas je sve više ljudi svesno pozitivnih efekata masaže, pa se veliki broj osoba svakodnevne napetosti i stresa rešava prepuštajući se veštim rukama masera.

ThinkstockPhotos-Masaza (2)

Relaks masaža je u suštini ista kao i švedska, odnosno klasična masaža. Kada ljudi kažu reč masaža i žele da se masiraju, najčešće žele relaks masažu. Ona nema toliko direktan uticaj na zdravlje, ali ne bi trebalo zanemariti uticaj opuštenosti na opšte poboljšanje zdravlja.

Za opuštanje je savršena upravo relaks masaža. Prepustite se rukama iskusnog terapeuta koji će vam priuštiti čaroliju masiranja i opustiti vaše telo. Terapeut prilikom relaks masaže ne ide do granice bola kao kod, na primer, sportske masaže, pa se često dogodi da mnogi zaspu tokom relaksacione masaže jer terapeuti koriste blage i glatke pokrete.

Oni ne smeju da budu oštri i protiv linija mišića. Lagano površinsko masiranje mekog tkiva je odlika masaže za opuštanje. Kada se svi mišići i meko tkivo opuste, telo počinje da oseća dejstvo masaže. Pokreti ruku terapeuta trebalo bi da budu što duži i laganiji.

Najveća prednost relaksacione masaže, u odnosu na druge tehnike, je da umiruje nervni sistem, poboljšava cirkulaciju i na kraju stvara potpuni osećaj zadovoljstva. Organizam i te kako oseća dejstvo ove masaže jer telu relaks masaža vraća izgubljenu energiju. U savršenom ambijentu, uz laganu muziku i mirisne sveće, u polumraku, vaše telo biće vam zahvalno na ugođaju koje ste mu pružili. Relaksaciona masaža se najviše fokusira na leđa, ramena i noge.

ThinkstockPhotos-Masaza stopala

Masaža stopala

Na stopalima se nalaze zone koje odgovaraju svim oganima i žlezdama u našem organizmu, kao i preko sedamdeset hiljada nervnih završetaka. Stimulacijom određenih tačaka na stopalima mogu se otkloniti različite tegobe, odnosno blokade koje sprečavaju normalno funkcionisanje organizma.

Ova masaža opušta, osvežava organizam i daje osećaj lakoće nogu. Učinak je isti kao kod masaže celog tela, a može se raditi kao posebna masaža, ali i u sklopu neke druge masaže.

Masažu stopala možete izvesti i sami u kućnim uslovima, a pomoći će vam kod migrene, poremećaja spavanja, bolova u leđima, kao i kod stanja izazvanih stresom. Za tu relaks aktivnost nisu potrebni veliko umeće ili posebni uslovi.

Za masažu koristite kremu za stopala, lekovito ili eterično ulje koje ima poseban relaksirajući efekat. Stopalo se hvata sa obe ruke i palčevima se prate brazde na njemu. Uhvatite stopalo i pomalo izvlačite svaki prst posebno. Pritiskanje stopala palcem i lagano masiranje značajno će smanjiti fizički i psihički stres.

Snežana MiloševićGuliver / ThinkstockPhotos

Više o temama: