Lako i jednostavno: Deset praktičnih trikova za bolji kvalitet života

Povezane vesti

Pre nego što, u susret lepom vremenu, posegnete za instant rešenjima u obračunu sa viškom kilograma, kao što je dijeta sa bumerang-efektom, i prođete kroz psihičku torturu zbog odricanja od omiljene hrane, dobro proučite narednih deset praktičnih i jednostavnih trikova uz koje ćete poboljšati kvalitet života.

DOBAR DORUČAK ZA DOBAR SAN

Da li ste znali da ljudi koji ne preskaču doručak kvalitetnije spavaju i bude se sa više elana, spremni za izazove koje nosi novi dan? Ukoliko prvi obrok jedete pola sata do 45 minuta posle buđenja, stabilizovaće se nivo šećera u krvi i ubrzati metabolizam. Ako ste u mogućnosti, trudite se da namirnice budu raznolike. Najbolje bi bilo da u potpunosti izbegnete kofein, a ukoliko vam je neophodan, kafu popijte najkasnije do podneva, jer je za njegovu razgradnju u organizmu potrebno čak deset sati.

ZAVOLITE NESAVRŠENOSTI

Perfekcionizam može da bude dobar, ali preterivanje u bilo čemu može da izazove nesigurnost i preveliki pritisak pod težinom tog tereta. Da li ste čuli za kintsugi? Reč je o japanskoj umetnosti popravljanja razbijenih predmeta od keramike kojom se pukotine popunjavaju zlatom. Iz toga se razvio čitav pokret koji slavi životni princip po kome se i u nesavršenosti pronalazi lepota. Ukoliko je takav pristup za vas ipak previše, pokušajte postepeno da pomerate prag tolerancije. To će smanjiti pritisak koji sebi namećete i malo pomalo osloboditi vas tereta koji nosite.

PREDUHITRITE ANKSIOZNOST

Ukoliko se suočavate sa neugodnim osećajem kuljanja straha u stomaku, jedna krajnje jednostavna vežba može da vam pomogne da se izborite sa tim. Uveče, pre nego što zaspite, stavite na papir sve brige i stresne situacije koje bi mogle da vam se dese narednog dana, a zatim napišite kako najbolje da se sa njima suočite. To će vam pomoći da u naredni dan uđete sa afirmativnim stavom i spremno se uhvatite u koštac sa izazovima. Strah od neizvesnosti jedna je od najvećih pretnji za naš mir, stoga dajte sve od sebe da ga preduhitrite i uvek budete korak ispred.

SUPERMOĆI BILJAKA

Velika je ponuda vitaminskih suplemenata koji mogu da pospeše poboljšanje stanja organizma, ali mnogi sadrže sintetičke sastojke koje telo ne uspeva uvek da identifikuje i upotrebi na pravi način. Zbog toga umeju da zataje čak i ako se najzdravije hranimo. Za razliku od farmaceutskih proizvoda, biljni suplementi na bazi ključnih sastojaka, kao što su radiola ili žen-šen, imaju blagotvoran uticaj na snagu i izdržljivost bez obzira na kvalitet ishrane. Pronađite svoje superbiljke, prethodno pažljivo proučivši koje su adekvatne za vas i doživite sve blagodeti njihovih moći.

PROTEGNITE SE

Poznato je da svakodnevno višečasovno sedenje za radnim stolom utiče na stanje kičme jer u tom položaju najviše trpi. S vremenom kičmeni stub počinje da se krivi, a nepravilno držanje uzrokuje bolne tegobe. Ako želite da ubrzate cirkulaciju i telu vratite vitalnost, jednostavno istezanje ramena odličan je trik koji ne zahteva mnogo truda, a daje fantastične rezultate. Uzmite peškir ili kaiš i rastegnite ga iznad glave tako da rukama napravite slovo „V“. Čvrsto držeći raširene ruke, pomerajte ih unazad tako da laktovi sve vreme budu ispravljeni. Potiskujte telo unazad dokle god možete da izdržite pritisak, a potom se vratite u prvobitni ravan položaj. Vežbu ponovite sedam do deset puta i radite je najmanje jednom dnevno.

Nastavak na sledećoj strani…

NE ODLAŽITE ALARM

Odlaganje alarma je odlaganje neizbežnog, zato je bolje da prekratite sebi muke iz prve. Da se ne lažemo, ustajanje ni kasnije neće biti ništa lakše, ali koliko god vam to zvučalo nemoguće, zapravo je dobar osećaj kada odmah “zgrabite” dan. Samo treba da date šansu drugačijem početku. Spavanje između dva alarma ionako ne može da bude kvalitetno, jer koliko god ignorisali činjenicu da je došlo vreme za ustajanje, mozak je već dobio signal da prekine san, te počinje da “vrti svoju ploču”. Ukoliko vam ustajanje iz kreveta predstavlja veći problem od samog buđenja, vreme između prvog i drugog zvona iskoristite da isplanirate dan pred vama.

BUDITE KREATIVNI

Uradite jednu kreativnu stvar u toku dana koja će vam priuštiti neko čulno zadovoljstvo i osećaćete se sjajno. Dobre stare bojanke danas su dostupne u najrazličitijim varijantama, a posebno su zabavne kada se uz njih prekraćuje vreme dok nešto čekamo. Kaligrafija je takođe odličan trening za prste i mozak, dok, recimo, čekate da vam se skuva pasta ili rižoto. Ili slikanje. Ideja je mnogo, važno je samo da pronađete vašu “šoljicu čaja”. Suština je da stimulišete delove mozga koji nisu aktivni kada se koristi tehnologija.

USMERITE DOBRE VIBRACIJE

Upotreba kristala u isceljivanju više je od običnog trenda. To su prirodni alati koje nam je zemlja velikodušno dala. Svet je sačinjen od energije. Kada smo srećni, emitujemo visoke vibracije, a kada smo tužni, činimo suprotno. Kristali pomažu da promenimo energiju i usaglasimo se sa pozitivnim vibracijama. Recimo, ukoliko želite da steknete više samopouzdanja, u džepu ili radnom stolu držite “tigrovo oko”. Ako vam je potreban miran san ili želite da se na nešto fokusirate, stavite ametist pored kreveta. Izaberite cilj i pronađite odgovarajući kristal koji će vam pomoći da ga postignete. Svakodnevno u tišini ponavljajte želju, držite ga u ruci i tako se povežite sa njim. Na taj način izjednačićete nameru sa vibracijom kristala.

OBUZDAJTE PORIV ZA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Zahvaljujući najnovijim aplikacijama u mogućnosti smo da precizno utvrdimo koliko vremena dnevno provodimo na društvenim mrežama. Naučno je dokazano da preterano korišćenje loše utiče na mentalno zdravlje, a najnovija istraživanja pokazala su da se oni koji na njima provode više od dva sata dnevno osećaju izolovano i imaju ozbiljne predispozicije da zapadnu u depresivna stanja. Zbog toga su neke od vodećih aplikacija, na primer „Instagram“, uvele opciju ograničenja vremena koje provodite na njihovoj mreži, što bi obavezno trebalo (is)koristiti.

PRONAĐITE NOVO “PLEME”

Sigurno ste do sada čuli teoriju po kojoj je svako od nas proizvod petoro ljudi sa kojima provodimo najviše vremena. Osvrnite se i pogledajte svoje najbolje prijatelje. Zaista je tako, zar ne? Zastanite i upitajte se jeste li se okružili ljudima koji vas podstiču na uspeh ili vam crpe i poslednji atom snage? Bez obzira na to koliko dugo nekoga poznajete i koliko toga ste zajedno prošli, ponekad je najbolja odluka dići ruke od odnosa zbog kojeg tapkate u mestu ili vas unazađuje. Usudite se da prigrlite nova poznanstva koja će vas lansirati u potpuno drugačiju orbitu punu pozitivnih dešavanja i omogućiti vam da ispunite sav svoj potencijal.

Ostale vesti iz rubrike