Jutarnji ritual: Za samo 20 minuta do savršenog dana

Zamislite: Ustali ste na levu nogu jer alarm nije zvonio. Užurbano odlazite pod tuš, pa doručkujete izgoreli tost. Hoćete na posao, ali vaš automobil odbija da krene, i praktično sve ide nizbrdo. To je kao Marfijev zakon: Ako nešto može da pođe naopako, poći će. Rezultat: vaši planovi za savršen, uspešan dan su raspršeni. Rešenje? Dvadesetominutni jutarnji ritual koji će vam omogućiti da zaista osetite čaroban, produktivan dan!

Šon Ačor, istraživač „sreće“ sa Harvarda i autor najprodavanijeg Njujork Tajms priručnika „Prednost sreće“, preporučuje jutarnji ritual koji povećava frekvenciju pozitivnosti i donosi tu srećnu prednost.

Šta predstavlja „prednost sreće“?

Kada podignete nivo pozitivne energije u svom telu, umu i duhu, i vaš mozak se oseća srećnije. „Opijen“ pozitivnošću, bolje je opremljen za rukovanje stresom, kao i  svakodnevnim izazovnim situacijama. Dokazano je da mozak postaje funkcionalniji sa dozom pozitivnosti – podiže nivo energije vašeg tela i čini pokrete lakšim. Vaša produktivnost se na ovaj način uvećava za oko 31%.

Hajde da vidimo kakva je to jutarnja rutina uz koju ćete postići savršen dan.

2 minuta da „oživite“ najpozitivnije momente jučerašnjeg dana

Naučno je dokazano da mozak možete prevariti – on ne shvata razliku između realnog događaja i vizualizacije istog. Dakle, imate dva minuta da napišete najsrećniji trenutak u proteklih 24 sata i da u mislima oživite taj divni osećaj. Mozak će vam zahvaliti na ovim momentima visoke frekvencije i nagraditi vas produktivnim danom, bilo da se radi o poslu, druženju ili hobiju.

2 minuta da pošaljete pozitivnu poruku

Slanje e-maila ili SMS-a sa divnim rečima učiniće dve stvari. Osetićete se kao balon napumpan pozitivnom energijom. U isto vreme, ojačaćete međuljudske odnose.

2 minuta da izrazite zahvalnost

Svakog jutra zapišite tri nove stvari na kojima ste zahvalni. Radite ovo najmanje 21 dan kako bi došlo do dublje pozitivne promene. Ovim ćete trenirati mozak da postane optimističniji i da svuda traži pozitivnost umesto negativnosti. Misleći na sve ono što imate u životu, čini da se osećate dobro. Optimistički pogled na svet je apsolutno srećniji. A sreća, kao što smo već rekli, vodi vas na put ka većoj produktivnosti!

10 – 12 minuta za fizičku aktivnost

„Snažno“ vežbanje, čak i ako traje samo 10 minuta, ispuniće mozak endorfinom – “veselim hormonom” koji smanjuje stres i puni „rezervoar“ moždane funkcije do idealnog nivoa. Drugo, „uzimajući“ malo vremena za vežbanje tela, mozgu šaljete informaciju da vam je stalo do sebe. Pozitivnost teče kroz dan i kroz sve što radite. Kada vežbanje postane rutina, mozak oseća istrajnost, i nagrađuje vas kvalitetnijim danima.

2 – 4 minuta za meditaciju

Sedite i „zaboravite“ na misli, pratite samo svoje disanje. Ovo poboljšava mehanizam za fokusiranje mozga i čini ga preciznijim, pojačava pozitivnost i smanjuje nivo stresa. Izoštrena koncentracija predstavlja fokus mozga na trenutnu aktivnost, što dokazano dovodi do produktivnosti.

Za ovaj jutarnji ritual potrebno vam je samo 20 minuta dnevno, ali ga naravno možete i produžiti kada imate više vremena.

hellomagazin.rsantistresvodicguliver/thinkstock

Više o temama: