Mediteranska dijeta: Maslinovo ulje, paradajz i crno vino za vitak struk!

Photo by Louis Hansel on Unsplash 02

Ponedeljak:

doručak – jaje na oko, integralni tost, prepržen čeri paradajz,
ručak – mešana salata od različitih lisnatih zelenih biljaka s paradajzom i maslinama, začinjena maslinovim uljem, integralni hleb s humusom,
večera – pica sa sosom od paradajza, niskomasnim sirom i nekim dodatkom poput tunjevine, piletine ili šunke.

Utorak:

doručak – jogurt i šoljica različitog svežeg voća s orašastim plodovima,
ručak – sendvič s integralnim hlebom, grilovanim povrćem, humusom i maslinovim uljem,
večera – riba pečena s krompirom, maslinovim uljem i raznovrsnim začinima poput ruzmarina, kadulje ili origana.

Photo by Louis Hansel on Unsplash

Sreda:

doručak – zobene pahuljice s medom i cimetom uz dodatak svežeg voća i orašastih plodova,
ručak – pasulj varivo uz salatu od rikole, feta sira, paradajza i svežeg krastavca koja je začinjena biberom i maslinovim uljem,
večera – testenina sa sosom od paradajza, belog luka i maslinovog ulja koja je začinjena kašikom rendanog parmezana.

Četvrtak:

doručak – kajgana od dva jajeta s paradajzom, paprikama i mladim lukom,
ručak – prženi inćuni s maslinovim uljem i limunovim sokom uz integralni tost i kuvanu blitvu s belim lukom,
večera – kuvani spanać začinjen mediteranskim začinima i limunom, uz kuvanu artičoku začinjenu biberom i solju.

Photo by Gabrielle Cepella on Unsplash

Petak:

doručak – grčki jogurt s cimetom i orašastim plodovima,
ručak – kuvana kvinoja s paprikama, čeri paradajzom i maslinama, uz prženi pasulj začinjen majčinom dušicom ili origanom uz malo feta sira,
večera – pržene sardele začinjene limunom, uz kuvani kelj s paradajzom, maslinama i krastavcima.

Subota:

doručak – dva integralna tosta s mekim sirom, uz par sušenih smokvi,
ručak – pečena piletina uz mešanu salatu začinjenu maslinovim uljem,
večera – razno pečeno povrće (krompir, tikvice, artičoka, paprike, patlidžan, paradajz, šargarepa) začinjeno mediteranskim začinima i maslinovim uljem.

Photo by Casey Lee on Unsplash

Nedelja:

doručak – zobene pahuljice s urmama i cimetom,
ručak – varivo od tikvica i krompira s sosom od paradajza,
večera – porcija pečene bele ribe uz mešanu salatu začinjenu maslinovim uljem.

Uz ove obroke ubacite i užinu koja se može sastojati od niskomasnog jogurta, šake orašastih plodova, voćki ili malo sirove šargarepe ili celera.

Pre drastičnog menjanja načina ishrane se obavezno savetujte s lekarom i nutricionistom kako biste smanjili moguće rizike. To se posebno odnosi na trudnice i dojilje te hronične bolesnike, piše krenizdravo.rtl.

hellomagazin.rsUnsplash

Više o temama: