Da li čak i povrće može biti uzrok gojenja?

Svi znamo da je u osnovi svake dijete pravilo da jedemo što više povrća. Međutim, nova naučna istraživanja otkrila su da bi čak i neke povrćke trebalo zaobići ako planiramo da skinemo višak kilograma.

Povrće je uvek asocijacija na zdravu hranu bogatu vitaminima i smatra se da predstavlja idealnu osnovu svakog plana ishrane za dobro zdravlje, ali i za mršavljenje.

Proteini u prahu ili oni iz namirnica – koje odabrati i zašto?

Međutim, stručnjaci harvardske Škole za javno zdravlje sproveli su istraživanje o navikama u ishrani 13.000 odraslih ljudi.

Istraživanje je trajalo više od 20 godina, a rezultati su pokazali da je povrće koje sadrži skrob zaslužno za dobijanje kilograma.

Ispitanici koji su češće konzumirali povrće bogato skrobom dobijali su na težini više od ispitanika koji su jeli druge vrste povrća.

“Grešna” pića koja će vam dodati kilograme

U to “opasno“ povrće spadaju kukuruz, krompir, grašak i pasulj, a kukuruz je izdvojen kao povrće koje najviše goji.

Ako želite da smršate ili da zadržite trenutnu kilažu, jedite povrće bogato vlaknima poput karfiola, brokolija, kupusa i šargarepe.

Poznati se kunu u nju: Šta treba da znate o ketogenoj dijeti

Takođe, preporučuje se i unos povrća s visokim procentom vode – paradajza, krastavca, zelene salate, tikvica, kelerabe ili rotkvica.

Ovo povrće ima izuzetno malo kalorija, pri čemu je istovremeno vrlo zdravo i hranljivo.

Hellomagazin.rsHellomagazin.rs/B92Guliver/Thinkstock

Više o temama: