Četiri najčešće greške na časovima joge

joga-ThinkstockPhotos

Povezane vesti

Baveći se jogom, veliki broj ljudi pravi greške, što može smanjiti delotvorni uticaj ove drevne metode samorazvoja ličnosti. Instruktorka u „Gopi Yoga Centru“, Lidija Miljković, koja je od svoje devete godine u kontaktu sa jogom, predstavlja vam najčešće greške koje ljudi prave na časovima. Ako se prepoznajete u nekoj od narednih stavki, nudimo vam predloge kako da korigujete navike na časovima joge.

Savetuje Lidija Miljković, joga instruktorka:

Neprisutnost

Joga prestaje da bude joga ako nismo prisutni. Zato telefone ostavite u svlačionici i pokušajte da se u potpunosti usresredite na ono što radite. Ako primetite da vam misli lutaju, jednostavno se nežno ponovo usmerite na praksu.

Pokušavate da uđete u položaj po svaku cenu

Postoji razlog zašto ne možemo da uđemo u neke položaje. Telo i nervni sistem nisu spremni i to nam jasno stavljaju do znanja. Tokom časa osluškujte svoje telo i dopustite mu da vas vodi. Nasilan ulazak u položaj, osim toga što možda izgleda atraktivno neće doneti previše koristi, zapravo čak je moguće da dođe i to povreda. Takođe fokusiranjem na izgled položaja umesto na ono kako se osećate dok ste u položaju, gubite iz vida poentu joge.

Upoređujete sebe sa drugima

Ne trudite se da uradite ono što radi osoba pored vas, već se trudite da uradite najbolje što možete. Na čas joge ste došli da biste uradili nešto lepo i korisno na sebe, a kada se poredite sa drugima, gubite fokusiranost.

Jelo pre i posle joge
Svi već znamo da ne treba da vežbamo dva sata posle jela. A da li znate da bi trebalo da napravite malu pauzu pre nego što jedete i posle časa? Telo šalje mozgu informaciju da je vežbalo i da se istrošilo i mozak brže budi glad da bismo nadoknadili izgubljeno. Zato posle časa možete da budete jako gladni. Takođe, joga pokreće rad žlezda sa unutrašnjim lučenjem, pa kako bi čas doneo što veću dobrobit, najbolje bi bilo da bar pola sata posle joge ne unosite ništa osim vode.

Ostale vesti iz rubrike