Više od opuštanja: Blagodeti masaže za ceo organizam

Terapeutsko svojstvo masaže otkriveno je još pre pet vekova, gde drugo nego na Istoku. Opšte je poznato da je u ovom delu sveta nega duha i tela dovedena do savršenstva, te ne čudi što sve veći broj ljudi i u ostalim krajevima planete prihvata blagodeti istočnjačkih znalaca, koji su davno naučili kako da u sebi i drugima osluškuju ono što se golim okom ne da videti. Tako su uspeli da usavrše i taktilne tehnike za relaksaciju i regeneraciju organizma, koje su praktikovali na umornom i povređenom telu radnika i ratnika.

Iako je danas u najvećoj meri zastupljena kao način opuštanja, masaža izuzetno blagotvorno deluje na sveukupno fizičko i mentalno zdravlje. Pozitivna strana njenog praktikovanja prevazilazi obično ugađanje sebi. U kombinaciji sa određenim promenama u načinu života, delotvorna je u borbi sa hroničnim bolovima, anksioznošću, depresijom, pa i problemima sa varenjem. Dobra masaža poboljšava cirkulaciju i ubrzava proces regeneracije, a brojne studije pokazale su da limfna drenaža i pospešen rad krvotoka pozitivno deluju na imunitet. Osim toga, dubinska masaža tkiva pomaže kod posturalnog stresa, koji loše utiče na držanje tela. Dugo, nepravilno sedenje, kao i takozvani tech neck – posledica gledanja u ekran gedžeta koja postaje sve veći problem, često uzrokuje bolove u predelu grudnog koša i ramena, čak i jake glavobolje. U tim situacijama masaža se pokazuje u svom punom sjaju. Kombinovana sa vežbama za korigovanje držanja daje dugotrajne impresivne rezultate.

Ukoliko vam je, pored svega što smo naveli, neophodan još neki razlog da zakažete termin, trebalo bi da znate da masaža pozitivno utiče i na regulaciju hormonalnog balansa. Smanjuje kortizol, glavni hormon stresa, i inicira otpuštanje dopamina, endorfina, serotonina i oksitocina. Ipak, važno je imati na umu da nije dovoljna za sveukupan kvalitet života, samim tim i za uspostavljanje hormonalnog balansa. Da biste to postigli, neophodno je da vodite računa o navikama, o tome šta jedete i koliko ste aktivni tokom dana.

Blagi pritisak na određeni deo tela, kao osnovna tehnika masaže, prevashodno izaziva osećaj prijatnosti. Ipak, dešava se da se javi i bol, blaži ili izraženiji, koji može biti izazvan potezima masera. Pritiskom na određene tačke automatski se aktivira okidač za otpuštanje napetosti, a trenutni bol brzo se pretvara u osećaj blaženstva. Neverovatno je kako se telo adaptira dok trepnete okom, a ukočenost i stres transformišu se u opšte blagostanje, uz primetan popravak raspoloženja. U nekim slučajevima dešava se da posle tretmana određene tačke u telu postaju osetljivije, pa to mesto počne (jače) da boli. To je zapravo signal koji organizam šalje, upozoravajući nas da je u toku proces koji bi trebalo sanirati. Stoga masaža može da bude i odličan oblik prevencije. Važno je samo osetiti konekciju sa sopstvenim telom, osluškivati ga i pružiti mu pomoći kada je traži, za šta je masaža sjajan alat.

Izbor adekvatnog stila masaže – terapeutske, sportske ili relaks – kao i osobe koja će je izvesti na pravi način, presudan je za rezultate, kao i za sposobnost da se opustite i s punim poverenjem prepustite veštim rukama. Ljudski organizam je kao mašina u kojoj su svi delovi međusobno povezani, a masažom kože direktno delujemo na nervni sisem, telesne tečnosti, kosti, mišiće, čula i organe. S obzirom na moć koju ima, pored ruku stručnog lica presudan je i osećaj poverenja i prijatnosti u toku tretmana. Kontakt kože između dve osobe predstavlja direktnu razmenu energije, te je stoga ovaj aspekt izuzetno važan za postizanje potpune harmonije i balansa.

Iako je mnogi smatraju čistim luksuzom, masaža je, suštinski, investicija u zdravlje, kako telesno, tako i duhovno, i vredna je svakog uloženog dinara. U zavisnosti od stila, trajanja i lokacije, cene značajno variraju, ali bi kvalitet svakako trebalo da bude na prvom mestu.

Proleće je idealno vreme da se posvetite sebi i svom zdravlju. Pre svega, raspitajte se o stilu koji vam u ovom trenutku najviše odgovara i odaberite stručnu osobu koja će vam pomoći da se osećate bolje. Koliko danas pronađite sat slobodnog vremena u nedeljnom ili mesečnom rasporedu obaveza da ugodite sebi. Kada stignete do stola za masažu, podesite svoje parametre na režim opuštanja i oporavka. Telo će vam biti neizmerno zahvalno.

Deana ĐukićGuliver/Getty/Thinkstock

Više o temama: