Vežbate, ali rezultata nema! Možda je ovo razlog!

Džilijan Majkls, slavni lični trener i bivši trener fitnesa, u nemačkoj TV emisiji “Najveći gubitnik”, rekla je da mnogi ljudi prave greške u teretani, od kojih pojedine mogu dovesti do povreda.

Kako biste izbegli pogrešne korake, obratite pažnju na sledećih nekoliko stavki.

1. Mnoge žene odbijaju dizanje tegova jer ne žele da izgledaju muževno

To je loša ideja. Međutim, ne treba vežbati sa prevelikim težinama, jer su to situacije kada najčešće dolazi do povreda. Veće težine zahtevaju već snagu i kompleksnije pokrete, a bol nam je signal da smo precenili sopstvene mogućnosti, ugrozili zdravlje i da treba da se držimo prvobitnih težina.

2. Za one koji žele da smršaju, bučice zapravo mogu biti od velike pomoći

To je zato što mrtva dizanja, čučnjevi i druge vežbe aktiviraju više mišićnih grupa nego sam trening izdržljivosti. Kao rezultat toga sagorevate više kalorija. Uz to, trening sa utezima jača vaše telo i pomaže u sprečavanju budućih povreda.

3. Nedovoljno zagrevanje

Zagrevanje je obavezan, sastavni deo svakog treninga. Na ovaj način ubrzavate cirkulaciju, pripremate nervni sistem na trening, povećavate frekvenciju srca i opseg pokreta koji vam je na raspolaganju. Samim tim, rizik od povreda je manji.

4. Neadekvatan intenzitet treninga

Neadekvatno povećanje intenziteta tera mišiće do granice otkaza. Savetuje se lagani progres i na prvom mestu vladanje tehnikom vežbi. Izbegavajte forsirano ponavljanje ili prečesti odlazak na trening. Optimalno je trenirati tri puta u toku nedelje, prenosi Telegraf.

5. Uvek isti trening

U slučaju da svaki put na isti način ponavljate trening, vi stagnirate. Bez promena nema napretka jer je telo bez izazova. Čak i minimalne promene u tempu izvođenja vežbi, kombinacijama, broju ponavljanja ili pauzama dovešće do vidljivih rezultata.

hellomagazin.rsguliver/thinkstock

Više o temama: