Vežbajte i dok ste na poslu

vežbanje

Vežbe za stolom nisu teške i ne oduzimaju puno vremena

U današnje vreme većina poslova zahteva osmočasovno sedenje. Možda niste ni svesni, ali sve to utiče na vase mišiće, naročito sedalne i dovodi do velikih zdravstvenih problema. Zato je potrebno da se svakoga dana pomalo razonodite.

Razmrdavanje uspavanih mišića možete izvesti i na stolici za kompjuterom. Što je najbolje od svega, niko neće primetiti a vi ćete se osećati mnogo bolje i prijatnije.

Istegnite mišiće leđa

Leđa su deo tela koji tokom sedenja trpe najveći pritisak. Naravno, većina ljudi ne sedi pravilno, pogrbljena je, zbog čega je potrebno povremeno se istegnuti. Tako smanjutete napetost mišića. Ovo je posebno važno za one, koji na radnom mestu osam časova sede ispred monitora.

Nepravilno držanje tela vremenom dovodi do pojave bolova, pa ih je bolje sprečiti laganim, ali i te kako efektivnim vežbama.

Nije lako smršati: Šta je presudno – ishrana ili vežbanje?

vežbanje

Ne sedite na sredini stolice

Ne sedite na sredini stolice. Tada svoja leđa krivite a ramena povijate unapred. Umesto toga, provedite neko vreme sedeći na ivici stolice, jer ćete tako morati da ispravite vaša leđa i ramena, čime će i vaše ruke imati veću aktivnost. Osim što ćete tako pokrenuti vaše mišiće, ovakvim sedenjem ćete uspeti da svoje telo odmorite od položaja u kojem se obično nalazite.

Vežbajte ruke

Iako vam se čini da tokom sedenja vaše ruke nisu toliko pod pritiskom, posle nekog vremena možete doći u situaciju da osećate bolove i u rukama. Stoga svakoga dana napravite 20 kratkih krugova u smeru kazaljke na satu i u smeru suprotnom od smera kazaljke na satu. Uradite to isto i sa svojim zglobovima. Vremenom ćete osetiti boljitak, a vaše ruke će vam biti zahvalne.

Redovno vežbanje štiti od 13 vrsta karcinoma

vežbajte

Podstaknite mišiće dlanova

Jedan od najboljih načina da pokrenete vaše mišiće, jeste da stiskate dlanove po 10 puta na svakih sat vremena. Tako ćete uspeti da podstaknete cirkulaciju, ali ćete i odmoriti vaše prste i dlanove od neprestanog kucanja i pisanja.

Vežbajte vrat

Vrat je gotovo uvek povijen ka napred, ka ekranu kompjutera. Zbog toga često osećamo ukočenost, jer je stalno u istom nepravilnom položaju. S vremena na vreme, opustite ramena, blagim pokretima glavu savijte unapred, zatim unazad. Ponovite nekoliko puta. Zatim glavu savijte ka jednom a potom ka drugom ramenu. Na kraju pravite lagane kružne pokrete glavom.

Sve ovo kratko traje i možete vežbu ponoviti više puta tokom radnog vremana.

Vežbajte i na poslu: Radite stopalima

Postoje dva načina da pokrenete svoja stopala. I oba su drugima neprimetna, jer ih radite ispod stola.

Prvi je da podižete stopala, sa prstima na podu, nekoliko centimetara od poda, a drugi je da stopalo okrećete u krug. To je odličan način da aktivirate svoje mišiće, ali i da potpomognete cirkulaciju, koja tokom sedenja često dovodi do hladnih stopala i šaka.

hellomagazin.rsguliver/getty

Više o temama: