Moćna vežba koja telo dovodi do savršenstva za 60 dana

Često ni najrevnosnijim vežbačima nije lako da odrade ceo trening. Kada im naiđe loš dan i ne prija im da se u teretani zadržavaju satima preporučuje se proverena vežba koja angažuje apsolutno sve mišiće – svemogući plank.

Za razliku od trbušnjaka i drugih pokreta kod kojih radi samo jedan mišić ili samo jedna grupa mišića, kod planka (izdržaj), koji podrazumeva držanje čitave težine tela na rukama i nožnim prstima, aktiviraju se u isto vreme svi mišići u telu:  ramena, grudi, središnji deo tela, zadnjica i zadnji deo nogu

 

-Kako biste savladali plank, počnite s podizanjem samo podlaktica. Prvo, lezite s licem okrenutim prema podu, noge su ispružene, a laktovi savijeni pod uglom od 45 stepeni, tačno ispod ramena. Dlanovi su pritisnuti o pod. Noge razmaknute u širini kukova, savetuje fitnes trener Šaun T.

Zatim stegnite e trbušne mišiće i poduprite se o nožne prste kako biste podigli telo. Telo bi trebalo biti u ravnoj liniji od glave do peta. Idržite  60 sekundi.

Kičma mora toliko ravna da na leđima možete držati čašu vode dok idete gore-dole, kaže Šau

 

Kako jačate mišiće, možete postepeno ostajati u položaju planka duže te više pružati ruke sve dok ih ne uspete potpuno ispružiti što je klasični oblik izdržaja.

Hellomagazin.rsGuliver/Thinkstock

Više o temama: