Izlečite stres bojama

Boje snažno utiču na naša osećanja, toliko da je ovo pitanje zaslužilo i naučno istraživanje.

Psiholozi sa Univerziteta Minestote su se pozabavili ovom temom, a rezultati su sledeći.

Crvena pojačava stres, dok zelena i bela, između ostalog, deluju umirujuće. Naravno, malo je verovatno da možete da renovirate ceo stan da biste se osećali malo bolje, ali možda možete da odaberete detalje koji neće koštati previše, a mogu vam pomoći da se opustite.

Evo koje boje pomažu kad smo pod stresom:

Plava

Smirujuće nijanse plave će vam pomoći da se opustite, sniziti vam krvni pritisak, ublažiti anksioznost i usporiti puls. Da biste postigli maksimalan efekat, birajte meke, prigušene tonove iz plave palete.

Zelena

Studija naučnika sa Univerziteta iz Minesote pokazala je da su ispitanici imali značajno bolje rezultate na testovima koji su ukazivali na stepen stresa ukoliko su bili u prostorijama u kojima je preovladavala zelena boja, nego ako su bili u crvenom okruženju. Najsnažniji umirujući efekat imaju nijanse zelene čiji je podton bež ili bledožut. Možda je vreme da se počastite novim prekrivačem za krevet, ili ukrasnim jastučićima u nekoj umirujućoj nijasni zelene, navodi Mondo.

Ružičasta

Jarke nijanse roze, fuksija ili ciklama recimo, podižu nivo stresa, slično kao crvena boja, ali nežni, puderasti tonovi ružičaste imaju umirujući efekat. Ako volite roze, držite se pastelnih nijansi, koje će vam pomoći da se opustite.

Bela

Ovo nije veliko iznenađenje – bela ima snažno umirujuće dejstvo. Ali, suptilne razlike u tonu mogu to dejstvo da pojačaju ili umanje. Da biste stvorili opuštajuće okruženje, birajte bele detalje sa toplim žućkastim podtonom, ili čistu, blistavu belu boju. Izbegavajte belu koja vuče na sivkasto, pošto može da vam kvari raspoloženje.

hellomagazin.rsGuliver/Thinkstock

Više o temama: