Deset jasnih znakova da vaše telo ne može da podnese više ni mrvicu stresa

Ovo je vreme kada se svi ponovo hvataju u koštac sa obavezama nakon godišnjih odmora…

Nervoza koja počinje od ranoga jutra, teško buđenje, česte prehlade i glavobolje samo su neki od simptoma koji nam ukazuju da je telo pod naglim stresom.

Ako imate neke od ovih simptoma, usporite sa obavezama i pokušajte savladati stres dok nije kasno po vaše zdravlje!

1. Umorni ste bez obzira na adekvatnu količinu sna. Spavate redovno i dovoljno, ali čak i nakon dobrog sna osećate se jako umorno i najradije biste se odmah vratili u krevet.

2. Ujutro se teško budite. Zbog izloženosti dugotrajnom stresu nadbubrežna žlezda pravovremeno ne izlučuje dovoljno hormona kortizola koji ujutro obično stimuliše stvaranje energije u našem telu i pomaže nam da se razbudimo.

3. Nemirni snovi i noćne more. S dužinom sna progresivno se povećava i broj pozitivnih i lepih snova. No, kada smo nervozni i napeti, češće se budimo zbog čega se smanjuje mogućnost dosezanja stepena sna u kojima umorne i opterećene snove zamenjuju pozitivne i opuštene slike.

4. Imate veliku želju za slanom hranom. Hronični stres dovodi do disbalansa u količini elektrolita u telu pa zbog toga svako malo imamo potrebu za nečim slanim.

5. Zavrti vam se kada ustajete iz sedećeg, ležećeg ili čučećeg položaja. I ovo je direktna posledica nedostatka elektrolita.

6. Teški PMS i neredovne menstruacije. U telu se izlučuje višak hormona stresa što pak utiče na disbalans polnih hormona. Sve to rezultira jakim simptomima PMS-a i neredovnim ciklusom. Bolni menstrualni grčevi u dvostruko se većoj meri javljaju kod žena pod stresom, nego kod onih koji nisu pod njegovim uticajem.

7. Često ste prehlađeni. Hronični stres dovodi do pada imuniteta zbog čega se naše telo teško bori protiv bakterija i virusa kojima smo okruženi i gubi otpornost na njih.

8. Odjednom više ne znate da se nosite sa stresnim situacijama. Nekada ste ih dočekivali spremno i brzo se snalazili nakon suočavanja s problemom, a sada jednostavno ne znate odakle da krenete i kako smanjiti osećaj panike. To se događa zato što se nakon duge izloženosti stresnim situacijama naša sposobnost tolerancije i otpornosti na stres znatno smanjuje.

9. Ne možete preživeti dan bez kofeina ili energetskih pića. Obavezno kuvate kafu ili ispijate energetska pića kako biste se osećali manje umorno i razbistrili um? Vaše prirodne rezerve energije ispraznile su se zbog stresa.

10. Vikend glavobolje. Slabije glavobolje ili intenzivnije migrene mogu se pojaviti tokom vikenda kada pada nivo  stresa i napetosti, upozorava portal zadovoljna.hr.

hellomagazin.rsguliver/thinkstock

Više o temama: