6 Saveta koji će vam pomoći da smršate i rešite se nadutosti

Povezane vesti

Neki od simptoma prekomernog zadržavanja vode u organizmu su natečeni prsti, ukočeni zglobovi, osećaj tromosti, nadut stomak.

U nastavku teksta donosimo 6 rešenje za ovaj problem, koji se često naziva i lažno gojenje.

1. Smanjite unos natrijuma

So deluje poput magneta na vodu u našem telu i tako je zadržava u organizmu u prevelikim količinama.

Čak i ako mislite da ne prekoračujete preporučenu količinu natrijuma od 2300 miligrama dnevno, možda se ipak varate. Naše telu je potrebno 200 miligrama natrijuma da bi funkcionisalo. So se krije u velikom broju namirnica, naročito u hrani koja se poslužuje u restoranima jer je reč o jeftinom pojačivaču ukusa.

Takođe, neki ljudi osetljiviji su na so od drugih. Kako biste znali jeste li među njima, napravite mali test: jedan sat nakon što ste pojeli obrok bogat natrijumom pogledajte svoje prste. Ostavlja li vam prstenje tragove ili imate osećaj da su prsti natečeni? Ukoliko primetite natečenost na prstima, to može biti znak da ste osetljivi na so.

2. Smanjite unos ugljenih hidrata

Kao i so, i ugljeni hidrati mogu uzrokovati zadržavanje viška vode u telu. Kada konzumirate ugljene hidrate, a ne koristite ih odmah za stvaranje energije, vaše telo ih pretvara u glikogen.

Čisti glikogen čini oko jedan posto mišićne mase i oko osam posto jetrene mase. Sa svakim gramom glikogena koji se taloži na tim mestima dobijete i višak od oko 2,7 grama vode.

3. Pijte više vode

Kada konzumirate previše soli, ćelije “popiju” (i zadrže), svaku kapljicu vode koju nađu u organizmu. Žedne ćelije prevare telo da misli da nije žedno, čak i kada je zapravo dehidrirano. Stoga, ako mislite da ste preterali sa soli u jelu, svakako popijte više vode nego inače.

Osim toga, ako ne pijete dovoljno vode, telo će zadržati vodu koja je već u njemu kako bi sprečilo ozbiljnu dehidraciju. Jedna studija takođe je dokazala da konzumiranje pola litra vode pre jela podstiče mršavljenje.

4. Uzmite magnezijum kao dodatak ishrani

Da li ste znali da prvog dana menstruacije žena zadržava najviše vode u telu? Kako ciklus ide dalje, hormoni koji kontrolišu zadržavanje vode vrate se u normalu. Brojka na vagi tada može biti obeshrabrujuća, ali to je zapravo mera mnogih stvari koje se događaju u telu, ne samo telesne težine. Mlađe žene pogotovo se mogu osećati naduto pre i tokom menstruacije.

Kod smanjivanja osećaja nadutosti uzrokovanog hormonima može pomoći magnezijum kao dodatak ishrani. Studija objavljena u časopisu “Journal of Women’s Health” ustanovila je da uzimanje magnezijuma od 200 miligrama tokom menstruacije može smanjiti naticanje, nadutost i dobijanje kilograma.

5. Konzumirajte više kalijuma

Razmišljajte o kalijumu kao o jinu za natrijumov jang. Istraživanje objavljeno u “American Journal of Kidney Disease” povezalo je konzumiranje većih količina kalijuma s manjom količinom natrijuma u bubrezima, a time i s manjim zadržavanjem vode u telu i nižim krvnim pritiskom.

Dnevna preporuka je 4,7 grama kalijuma dnevno. Osim što ćete izgubiti nešto kalorija (oko 100 kalorija u 20 minuta za osobu od 70 kilograma), više hodanja u svakodnevnom životu pomoći će i da se lakše rešite viška vode. Izbegavajte predugo sedenje ili stajanje na istom mestu jer telo tada takođe više zadržava vodu. Ukoliko na poslu sedite, pokušajte svakih sat vremena da prošetate barem pet minuta.

6. Vežbajte

Što je vežbanje intenzivnije, to će višak vode lakše odlaziti iz tela. Ne samo da ćete vežbanjem visokog intenziteta sagoreti više glikogena, već ćete pokrenuti i limfne čvorove. Trening stimuliše krvotok i limfnu tečnost koji pomažu u uklanjanju viška vode iz ekstremiteta.

Ostale vesti iz rubrike