Pet navika koje mogu uticati na nepravilan rad hormona

ID-100225825

Hormoni imaju uticaj na mnogo stvari koje se dešavaju u vašem organizmu: apetit, težina, menstruacija i seksualni nagon samo su neke od njih. Međutim, njihovo “čudno” delovanje nije samo slučajna pojava nad kojom ne možete imati kontrolu.

Određeni načini ponašanja mogu izazvati prekomerno ili nedovoljno lučenje određenih hormona, što se odražava na vaš organizam, raspoloženje i celokupno zdravlje. Sledećih pet navika mogu uticati na nepravilan rad hormona i imati uticaj na vaše fizičko i psihičko zdravlje.

“Zavisnost” od slatkiša

Konzumiranje namirnica sa previše dodatog šećera direktno je povezano sa gojenjem, a višak kilograma može dovesti do otpornosti organizma na insulin, hormon koji “premešta” šećer u krvotok kako bi ćelije organizma dobile neophodnu energiju. Rezultat: razvijanje preteče dijabetesa, poznate pod nazivom metabolički sindrom ili razvoj dijabetesa tipa 2.

Kasni stres

Obično nivo hormona stresa kortizola opada uveče, što vam pomaže da se opustite i zaspite. Međutim, ukoliko u popodnevnim časovima osećate napetost, to znači da se nivo kortizola povećava, usled čega vam je i teže da zaspite.

Redovni naleti nesanice

To je začarani krug: nedostatak sna povećava nivo kortizola, a kortizol utiče na nivo šećera u krvi, usled čega postajete podložniji stresu i želji za brzom hranom. Kako biste što više smanjili nivo kortizola, potrebno je da spavate minimalno sedam sati dnevno.

Neredovna fizička aktivnost

Fizička aktiavnost često potiskuje želju za hranom. To je najčešće povezano sa aerobnim vežbama, usled čijeg upražnjavanja dolazi do spuštanja nivoa hormona grelina (pomenuti hormon potiskuje apetit).

Olakšavanje PMS-a slatkišima

Šećer ima negativan uticaj na mnogobrojne moždane hemikalije koje su i inače pod udarom tokom PMS-a. Ukoliko ste zbog PMS-a mrzovoljni i neraspoloženi, šećer će stvari samo pogoršati. Da, on hoće pomoći u datom trenutku, ali već nakon dvadesetak minuta stanje će biti isto, ako ne i gore. Umesto obrađenih šećera, mudrije je da konzumirate prirodni: kašičica meda, kruška, banana, jabuka…

Izvor: B92.net

Foto: freedigitalphotos.net

Više o temama: