Ovih 5 stvari ne treba da kažete partneru koji pokušava da smrša

ID-100209670

Ako je vaš partner konačno odlučio da uradi nešto po pitanju svog zdravlja i kilaže, sigurno ste presrećni i želite da mu pomognete kako god možete. Međutim, često iz najboljih namera govorimo stvari koje mogu da imaju suprotan efekat. Zato smo pripremili pet stvari koje ne treba da kažete svom partneru, koje ni vi ne biste želeli da čujete od njega kada ste na dijeti.

“UGOJIO SI SE”

Iako vama možda ne deluje tako, on je sigurno i sam stestan toga da je nabacio nekoliko kilograma. Međutim, to ne znači da treba da ga iskritikujete kako biste mu “otvorili oči”, jer to može da ima suprotan efekat. Često se dešava da uzrok gojenja uopšte nije hrana, već neki fizički ili emotivni problem, pa zato treba i to da imate u vidu. Činjenica je da komunikacija sa partnerom mnogo pomaže u gubljenju kilaže, pa je zato najbolje što možete da mu kažete jednostavno “Da li je sve u redu?”. Ako vam se otvori, veća je verovatnoća da će prestati utehu za svoje probleme da traži u hrani.

“NE BI TREBALO TO DA JEDEŠ”

Čak iako on ne zna da pomfrit i čizburger nisu zdrava hrana (a verovatno zna) nije lepo da mu to “nabijate na nos”. Takva rečenica ostavlja utisak osuđivanja, a to svakako nije nešto što je njemu potrebno od partnera. Umesto upiranja prstom na to šta on ne treba da radi, pokušajte da mu s vremena na vreme date neku zdravu alternativu, bez osuđujućeg toma. On možda nikada nije ni probao zdrave namirnice poput humusa ili grilovanog prokelja, a postoji mogućnost da bi mu se svidele. Potrudite se da sveže voće i povrće uvek bude na vidnom mesti, i spremno za jelo kada on poželi nešto da prezalogaji.

ID-100114093

“ZAR NISI POJEO DOVOLJNO?”

Mnogi ljudi se odlučuju za mršavljenje putem kontrole porcija, i često traže partnerovu pomoć u tome. Međutim, ako mu vi budete govorili kada je pojeo dovoljno, i da sada treba da prestane, to će, slično kao prtedhodni primer, imati suprotan efekat. Ako vam traži da to uradite, odbijte i objasnite mu zašto. Umesto toga, možete da kontrolišete porcije tako što ćete koristiti manje tanjire, i ubacivati više povrća u kuvana jela. Kada jedete zajedno, trudite se da jedete što sporije, jer ljudi podsvesno imitiraju ritam onih sa kojima jedu, pa postoji dobra šansa da će i on usporiti, a samim time će i pojesti manje.

“MA TO JE LAKO, SAMO URADIŠ OVAKO…”

Svaki čovek se drugačije suočava sa kilogramima. Samo zato što vi radite jogu i pilates, i to vas održava u dobroj formi, nikako ne znači da je to dobar odabir i za njega. Istina je da je mršavljenje mnogo komplikovanije od računice “manje kalorija, više kretanja”, jer je svačiji organizam drugačiji. Možda njemu ne odgovara vegetarijanska ishrana, i bolje se oseća na nekoj proteinskoj dijeti, iako vi ne jedete meso. Nemojte ga terati da radi kako vi radite, jer će se svaki put kada pretrpi neuspeh, osećati jako loše, pogotovu ako mu vi svaki put naglasite koliko je to zapravo lako.

“SAMO POKUŠAVAM DA POMOGNEM”

Iako je ovo istina, i većina ljudi pokušava da pomogne svojim partnerima zato što ih voli, to ne znači da neprestalno gnjavljenje nije iritantno. Ako proveravate svaki njegov postupak i uvek gledate šta jede, gore navedena rečenica neće ni malo ublažiti loš osećaj koji će on imati. I vi ste verovatno nekada u životu imali učiteljicu, instruktora ili šefa koji je nadgledao sve što radite. I čak iako je to sve sa najboljom namerom, i sami znate da je osećaj sve, samo ne prijatan. Zato morate da naučite da ga pustite da sam donosi odluke, i da shvatite da je on odrasla osoba kojoj je potrebna vaša pomoć, a ne kritika.

Izvor: zena.blic.rs

Foto: freedigitalphotos.net

Više o temama: