Namirnice za zdravlje i vitku liniju

bobicasto-voce

Lisnato povrće, integralne žitarice, jogurt, bobičasto i koštunjavo voće, najbolji su prijatelji vašeg zdravlja i vitke linije

* Lisnato povrće, integralne žitarice, jogurt, bobičasto i koštunjavo voće, najbolji su prijatelji vašeg zdravlja i vitke linije. Zato bi te namirnice obavezno trebalo da se nađu na jelovniku svake žene, preporučuju britanski stručnjaci.

* Zeleno lisnato povrće

Spanać, kelj, zelena salata, kupus, brokoli, blitva, praziluk, sadrže hlorofil koji eliminiše štetne materije iz organizma. Ovo povrće jača imunitet i štiti vid, a jedite ga sveže ili kuvano na pari, jer se tako najbolje čuvaju hranljive materije.

* Žitarice od celog zrna

Sadrže dva puta više vlakana nego zrno koje je tehnološki obrađeno. Zato bi trebalo da jedete integralnu testeninu i pirinač, a dan možete da započnete s tostom od kukuruznog hleba ili kornflejksom, pahuljicama od celog zrna ovsa, raži, ječma, heljde, pirinča.

* Jogurt

Odličan izvor vitamina, proteina i kalcijuma, a sadrži i zdrave bakterije koje podstiču varenje i štite telo od bolesti. Dovoljno je da popijete tri do četiri manja jogurta nedeljno, ali pažljivo pročitajte deklaraciju, kako biste izbegli šećer.

* Bobičasto voće

Borovnice, maline, kupine, ribizle bogate su vlaknima zbog čega su odličan saveznik u regulaciji telesne težine. Sadrže i antioksidanse, pa usporavaju proces starenja i pomažu u borbi protiv štetnog uticaja sunca na kožu.

* Koštunjavo voće

Odlična zamena za gotove „grickalice“ koje su pune šećera, soli i aditiva. Bademi, orasi, lešnici, pistaći, kikiriki, izvor su nezasićenih masti, vitamina B i E i važni su borci protiv bolesti srca. Ipak, pazite da ne preterate, dovoljno je da tokom nedelje pojedete 15 do 20 badema.

Izvor: Novosti

Više o temama: