Na dijeti ste, a ne mršavite? Evo zašto

nemogucnost_mrsavljenja

Držite dijetu, ali kilogrami se ne tope? Mnogi ne znaju da izgladnjivanje, preskakanje obroka i izbacivanje određene hrane sa jelovnika ne daje dugorošne rezultate, a može da donese mnogo štete.

Izbacivanje hrane sa menija

Ukoliko izbacite ceo skup nekih namirnica, samo ćete biti u deficitu sa nutrijentima u organizmu. Umesto da potpuno izbacite npr. ugljene hidrate, fokusirajte se na hleb od celog zrna žitarica. Ubacite u ishranu ječam, heljdu i zob, i naravno pazite na količinu.

Vežbanje na prazan želudac

Dok držite dijetu, svakako treba da vežbate, ali nikako na prazan želudac jer to uzrokuje gubitak mišićne mase, a ne masnog tkiva. Tri do četiri sata pre vežbanja pojedite konkretan obrok kako biste nahranili mišiće.

Preskakanje obroka i izgladnjivanje

Ukoliko želite da smanjite kilograme brzo, rešenje je smanjenje porcija a ne njihovo preskakanje, jer time usporavate metabolizam. Izgladnjivanje je najgori mogući način gubitka kilograma, jer nećete imati energiju koja je potrebna telu da normalno funkcioniše.

Disbalans hormona

Ukoliko preskočite obrok dolazi do disbalansa među hormonima. Kortizol vam raste i čini vas nervoznim. Insulin, takođe raste, a zatim opada što dovodi do poremećaja šećera u krvi pa čak i dobijanju na kilaži.

Problemi pri varenju

Vaše telo je naviklo da radi tokom celog dana, pa kada preskočite obrok, organizam nema šta da prerađuje pa i sam sistem za varenje prestaje da radi kao kada imate ustaljene obroke. Za metabolizam i probavni sistem najbolje je da imate tri obroka dnevno plus dve užine.

Zadržavanje masti

Preskakanjem obroka zbunjujete vaše telo. Ono misli da ga izgladnjujete pa iako ste obrok uzeli ranije od naviknutog. Kada se to dogodi, telo počinje da skladišti masnoće kako bi obezbijedilo sebi gorivo za naredni period u kom možda ponovo neće biti obroka.

Iscrpljujete organizam

Preskakanjem obroka usporavate vaš metabolizam što će vas činiti umornim. Kada ne jedete, vaš metabolizam se usporava, ali kada imate redovne obroke metabolizam stalno radi i samim tim se još više ubrzava. Redovni obroci će vam pružiti brži metabolizam i sagorijevanje kalorija.

Postajtete depresivni

Verovatno ste do sada čuli da se ljudi koji su gladni izjednačavaju sa osobama koje su jako ljute na nekoga. To se dešava zbog disbalansa hormona koji izazivaju da se osećate potišteno i nervozno. Spasite sebe i sve oko vas tako što nećete preskočiti obrok.

Menja se sistem razmišljanja

Iznenadićete se, ali preskakanje oboroka menja vaš sistem razmišljanja o hrani. U vašem umu se stvara pogrešna slika da vam zapravo hrana nije prioritet što definitivno nije dobro za vaše zdravlje.

Dolazi do prejedanja

Poslednja, ali ne i najmanje važna posedica preskočenog obroka je prejedanje. Prejedanje je nešto što obično ide nakon preskočenog, recimo ručka. Vaše telo u vreme večere je toliko iscrpljeno i zapravo vapi za kalorijama. Tada obično dolazi do prejedanja, što obično rezultira bolovima u stomaku i nagomilavanjem suvišnih masti i kilograma.

Da biste metabolizam ubacili u petu brzinu, osigurajte sebi san, ne preskačite obroke, redovno doručkujte, jedite začinjenu hranu, ali začinjenu zdravim i prirodnim začinima i uzimajte dovoljno kalcijuma i tečnosti.

Ako se, u želji da se rešite viška kilograma, odričete večere – jako grišite. Preskakanje obroka tera metabolizam da uspori kako smo već ranije naveli. Da bi nadoknadio nedostatak hrane, počinje čuvati kalorije za “crne dane”. Kad nakon dugog vremena konačno nešto pojedete, telo će se sećati da je dugo bilo bez hrane pa će preventivno početi skladištiti više kalorija kako bi se na vreme pripremilo za sledeću epizodu izgladnjivanja.

Da biste to sprečili, jedite redovno u pravilnim intervalima tokom celog dana pa umesto da smanjite broj obroka, smanjite količinu kalorija.

Više spavajte

Metabolizam će usporiti i odricanje od sna. Spavate li pet sati, povećaće se nivo hormona gladi, a smanjiti nivo hormona koji suzbija apetit. Kako biste hormon gladi držali pod kontrolom, spavajte svaku noć najmanje sedam sati.

Dobar doručak

Telo se noću ubaci u nižu brzinu da bi sačuvalo kalorije. Kako biste ubrzali metabolizam, zdravo doručkujte.

Vežbe ubrzanja

Kardiovaskularne vežbe poput hodanja i aerobika stimulišu metabolizam pa privremeno potiskuju glad.

Češći obroci

Uz tri velika pojedite 5-6 manjih obroka i osiguraćete stalan dotok energije, što će ubrzati metabolizam.

Ljuto, ljuće

Namirnice kao što su čili mogu povećati unutrašnju temperaturu tela i ubrzavati sagorevanje kalorija.

Ugasi žeđ prvo

Dehidracija prevari mozak koji će žeđ prevesti kao glad. Ako ste gladni, popijte čašu vode te pričekajte 20 min, ako ste i dalje gladni onda nešto pojedite.

Izvor: kodren.com

Više o temama: