Greške koje pravimo za vreme dijeta

brze_dijete

Svi smo tokom života isprobali barem neki oblik dijete. Bilo da je to dijeta usmerena na gubitak kilograma, dobijanje kilograma, dobijanje mišićne mase, detoksikacijska dijeta, dijeta radi određenog zdravstvenog stanja i tako dalje…

I dok svaka dijeta ima svoje određena pravila kojih se moramo pridržavati kako bismo postigli željeni efekat, zbog određenih uverenja ili neznanja često pravimo greške kada je u pitanju ishrana.
S obzirom na to da su dijete za mršavljenje najčešće dijete koje se danas primenjuju, a i ima ih bezbroj, u tim prilikama se događaju greške u ishrani koje nikako ne biste smeli da zanemarite, jer mogu ozbiljno da naruše vaše zdravlje i prouzrokuju mnogo veće probleme od viška kilograma.

Brze dijete

Odlučili ste da izgubite pet kilograma u deset dana s jednom od niskokaloričnih dijeta, pa na kraju u tih deset dana jedete samo grejp i bistru supu? Naravno kada telu dnevno date manje od 1000 kalorija, kilogrami će sigurno početi brzo da se tope. Kada jedete malo, vaš metabolizam će pokušati da se prilagodi novim usloviima i nedostatku hrane, pa će se usporiti. Kada jednom prestanete s tom dijetom i počnete da jedete normalno, metabolizam će i dalje biti spor, pa će vrlo brzo nakupiti izgubljene kilograme, a možda ih čak i povećati.

Preskakanje doručka

Već i ptice na grani znaju da ne smeju preskakati doručak, ali nekim osobama to još uvek nije ušlo u glavu. Naravno, preskakanje doručka čini se kao jako dobar način za smanjenje unosa kalorija, ali upravo zbog tog manjka nutritivnih sastojaka, mnogi ljudi tokom celog dana osećaju glad i malaksalost. Takođe, osobe koje preskaču doručak, vrlo često uzimaju mnogo veće porcije hrane za ručak ili ceo dan žive na grickalicama, kafi i drugim mini nezdravim obrocima, što sve dovodi do povećanja telesne mase.
Zdrav doručak koji se sastoji od proteina i vlakana, stabilizovaće organizam od jutra, nećete doživljavati napade gladi, pad energije, niti ćete imati potrebu za dodatnim nezdravim međuobrocima. Osim toga, studije su pokazale da osobe koje ujutro doručkuju imaju ređe probleme s viškom kilograma.

Previše grickalica

Na dijeti ste i pazite na svaki zalogaj tokom glavnih obroka, ali kada vas uhvati glad, posežete za malim slatkim ili slanim grickalicama u nadi da vam to neće narušiti koncept dijete… Sve su to samozavaravanja i sabotaže vlastite odluke da držite određenu dijetu i izgubite višak kilograma.

Izbacivanje međuobroka

I dok je s jedne strane potrebno da se odreknete nezdravih grickalica i druge nezdrave hrane za međuobrok, s druge strane, potrebno je uvesti zdrave međuobroke, ako želite zdravim putem da izgubite kilograme. Naime, osobe koje jedu više manjih i zdravih obroka tokom dana vrlo retko imaju problema s viškom kilograma. Čest unos manjih količina zdrave hrane, ubrzaćete metabolizam, sprečiti nagli pad šećera u krvi, te na taj način sprečiti želju za nezdravim slatkim ili slanim obrocima.

Pažljivo s „lajt“ proizvodima

Proizvodi s manjim udelom masnoća nisu isti kao i proizvodi s manje kalorija. I obično na uštrb smanjenih masnoća da bi proizvod bio ukusan povećan je broj ugljenih hidrata (obično šećera) Takođe, ni jedan od tih proizvoda ne smete uzeti u duploj količini nego što biste uzeli proizvod s normalnim udelom masnoća, jer na kraju ćete možda u organizam uneti više masnoća i kalorija, nego što biste s regularnim proizvodom. Kako biste bili sigurni koliko kalorija i masnoća ima neki proizvod, pažljivo čitajte tablicu na kojoj su napisane sve vrednosti.

Pijete previše kalorija

Većina osoba vrlo lako zaboravlja da mnoga pića sadrže više kalorija nego mnoga jela. Osim sokova, tu su kafa i alkoholna pića, koja često nadmašuju najslađe sokove. I dok vam pića s puno kalorija neće utažiti glad na duže vreme, nego baš suprotno pobuditi je, većina osoba koje su na dijeti ne piju vode ni približno dovoljno. Više vode, brži metabolizam, brže topljenje nakupljenih masnoća. Recept je jednostavan – najmanje dve litre vode na dan!

Dobri mlečni proizvodi

Punomasno mleko, sir, sladoled i drugi mlečni proizvodi, najčešće imaju znak velikog „NE“ u mnogim dijetama. Upravo to može biti veoma kontraproduktivno kada je u pitanju zdravo mršavljenje. Naime, svi ti proizvodi u sebi sadrže potrebne vitamine i minerale, posebno kalcijum, koji je jedan od osnovnih sastojaka u sagorevanju viška masnoća. Imajte na umu da kalcijum koji uzimate kao dodatak ishrani neće imati isti efekt, kao onaj iz prirodnog izvora. S umerenim konzumiranjem mlečnih proizvoda nećete imati problema s težinom.

I još nekoliko praktičnih saveta…

Zaboravite na svakodnevno merenje kilograma, jer ćete se samo izložiti nepotrebnim frustracijama. Ako već želite pratiti tok svoje dijete, merite se jednom nedeljno.

Nemojte sebi postavljati nerealne ciljeve, posebno kada je u pitanju pet i više kilograma koje želite da izgubite.
Nakon prvih kilograma koji se relativno brzo tope, doći ćete verovatno do zastoja i tada će biti potrebno uložiti mnogo truda i napora da izgubite i ostatak kilograma.
Ako ne vežbate, nemojte se ni upuštati u dijete za gubitak kilograma. Iako se čini da je mnogo lakše pretrpeti malo gladi nego se redovno baviti vežbanjem, svi koji ozbiljno razmišljaju o svom zdravlju, znaju da jedno bez drugog ne ide. Osim toga, kada redovno vežbate, moći ćete da jedete mnogo više nego što je propisano u većini dijeta, jer zdravom ishranom i vežbanjem metabolizam će vaše telo ponovo dovesti u red.

Izvor: kodren.com

Više o temama: